Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vinter

Publicerad 2006-01-31 17:42:11 i Dagens,

Träffar andra hundägare ute på promenaden. Vi i pratar om vädret idag.
Det är klart att vi pratar om vädret. Det är sju grader varmt och det regnar här den sista januari.
Fy fan, säger en hundägare. Vilket skitväder. Det ska vara några grader kallt då trivs jag.
Njae, mesar jag. För jag håller inte med men han är så påstridig att det är lugnast att hålla med.
Nästa person säger att hon blir sjuk av det här vädret.
Ja, jo, visst! Det är tråkigt väder, säger jag. Sen står vi en halvtimme eller möjligen en halv dag och pratar om vädret.
Det är en bedrift att jag orkar prata så mycket om vädret. För vad ska man säga.
Det är grått, regnigt och segt skittrist väder.
Hade det varit sol och gnistrande snö hade jag tyckt att det var då fan vad kallt det är idag.
Det spelar ingen roll vad det är för väder ute just nu. Jag skulle ändå ha gnällt. Vintern är skit.
Kan det inte sluta nu? Sluta vara vinter?

Nu har jag skrivit om vädret också.     

Kommentarer

Postat av: Flummis

Publicerad 2006-01-31 20:56:02

Håller med dig! Vill ha sommar och sol NU!!

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-01-31 21:26:24

Jag vill ha fyra rejäla årstider:-) Inte blandad kompott av varje årstid, det blir förvirrande med kläder och sånt. Sen märker jag att man kan snacka om vädret med alla folk:-D

Postat av: Darkangel svarar Flummis

Publicerad 2006-01-31 21:29:02

Ja! Nu! Tack!

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2006-01-31 21:30:50

Jag vill bara ha en årstid!
Sommar. :)
Men det går alltid att prata om vädret. Alla har åsikter. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela