Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ge mig godis

Publicerad 2006-07-18 18:10:51 i Dagens,

Jag sitter här och försöker att beställa några bra deckare när jag plötsligt blir så godissugen.
Jag har ju nyss ätit middag. God mat.
Men jag vill ha godis. Skulle nästan kunna mörda för en chokladkaka. Det finns tyvärr ingen choklad här. Fast något måste jag ha.
Jordgubbar kanske kan duga. Det smakar inte choklad men är kanske tillräckligt sött.

Fast tänk om jag hade kladdkaka med vispgrädde. Eller någon god glass. En påse med smågodis. Blåbärspaj med vaniljsås. En stor chokladkaka. Åh…

Nu börjar jag snart hallucinera.

Jag måste gå ner och leta i skåpen. Nu. Måste ha nu!

 

Kommentarer

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-07-18 18:56:58

Åh,nej! Nu har du satt igång mitt sötsaksbehov också! Och jag som inte har ätit middag än. Måste genast gå ner i mammas skafferi och leta nåt smask :)

Postat av: Exotica

Publicerad 2006-07-18 18:59:31

Din rackare!! Har precis haft sötsug efter choklad och blivit av med det, så läser jag ditt inlägg och nu är det tillbaka. *drömmer mig bort*

Måste nog gå och handla choklad till nattens jobb, annars kommer jag driva mina arbetskamrater galna *haha*

Postat av: Darkangel svarar Ediets

Publicerad 2006-07-18 20:31:55

Jag ska trycka i mig jordgubbar och glass sen. :)

Postat av: Darkangel svarar Exotica

Publicerad 2006-07-18 20:33:02

Jag läste ju sen att du hade slutat äta en massa godis på jobbet. Så kommer jag och saboterar. :)

Postat av: SoP

Publicerad 2006-07-19 01:33:57

förr brukade jag blanda strösocker o kakao med lite grädde o kladda i mig-- *lycka* ;-) ( det händer nu för tiden också-hysch-- säg inget)

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-07-19 18:45:08

Jag ska inte berätta. :)
Men åh, vad jag åt mycket jordgubbar och grädde. Inte glass utan vispgrädde.

Postat av: Li

Publicerad 2006-07-20 12:03:10

Chokladdoppade jordgubbar mmmm....

SoP: Sådär gör jag också ibland. Lika gott som det är onyttigt.

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-07-20 22:21:51

Jag har jordgubbar i kylen. Chokladdoppade... Mums!

Postat av: Hillan

Publicerad 2006-07-23 10:49:16

Det är många som får sånt där sug efter sötsaker, jag är sån också. Det är svårt att ersätta smaken med frukt tycker jag, men man får försöka. Ibland går det bättre, ibland går det sämre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela