Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mumma in heat

Publicerad 2006-07-19 19:48:14 i Hunden Mumma,

Har schamponerat Mumma idag. Min söta hund hade tagit sig ett gyttjebad alldeles på egen hand.
Fy f*n vad hon luktade gyttja. Men nu är hon som fluffig sockervadd. Om det finns svart sockervadd.
Men fin är hon i alla fall.

När vi gick på promenad senare på dagen träffade hon sin hundkompis. Eller ska jag kanske kalla honom för Mummas fästman. En liten terrier som är mycket mindre än Mumma. Söt och snäll hund.
Men nu löper Mumma och då är han inte så intresserad av att leka på det vanliga sättet.
Annars brukar dom springa runt och busa så där som hundar gör i största allmänhet.

Terriern är kastrerad men han har då definitivt inte glömt bort vad han ska göra när han träffar en löptik. Han kämpar allt vad han kan. Men han har för korta ben. Når inte riktigt upp om ni förstår vad jag menar.
Tillslut blir Mumma irriterad och sätter sig ner. Trycker ner rumpan mot marken och ser allmänt irriterad ut. Så vi går därifrån och jag är nästan framme vid bilen när jag märker att Mumma inte är med mig. Jag lockar på henne men ingen hund syns. Jag får tillslut vända och leta efter hunden. Jodå, hon hade sprungit tillbaka till den lilla terriern. Ville inte alls gå till bilen.

Hemma ligger Mumma mest och trånar. Suckar lite. Tittar längtansfullt ut i rymden. Är väldigt pratsam. Och ganska trött. 

Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2006-07-20 12:11:41

Slog mig just att en del tjejer nog känner samma som Mumma och har varit med om liknande ;)

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-07-20 22:18:14

Jag trånar ofta! Och suckar! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela