Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Törnrosa

Publicerad 2006-07-21 17:21:08 i Dagens,

En underbar dag så här långt.
Jag har sovit nästan hela dagen.
Man kan bli lycklig över olika saker. Jag blev helt klart lycklig över att få sova mitt på dagen utan att bli störd. Det var ju ändå bara en mulen trist dag.
Det regnade så häftigt förra natten att jag inte kunde sova. Jag vaknade gång på gång av ljudet när regnet vräkte ner över taket.
Mumma blev störd och kom och knuffade på min hand. Hon vill helt klart ha lugnt när hon ska sova. Så Mumma är också trött.

Nu tror jag att jag ska lägga mig igen och läsa en bok med det passande namnet Godmorgon midnatt. Reginald Hill är författare till en serie böcker om kriminalkommissarie Peter Pascoe & co. Jag har läst några av hans böcker och tycker att dom är bra. När jag har läst lite tror jag att jag ska sova lite igen. För jag är fortfarande trött.

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-07-21 18:00:15

Visst är det Spike- ;-)

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-07-21 20:29:15

Överskriften verkar passa bra på dig just nu. Men snälla...sov inte bort den underbara sommaren. Sov när det blir mörkt och kallt. Du vet att vi mår bra av att vara ute i solen. Måste få dom där vitaminerna...vilka det nu är...så vi håller oss något så när friska i vinter.
Ha det gott

Postat av: Flummiss

Publicerad 2006-07-22 01:00:46

Godmorgon midnatt verkar vara en bra bok! =) Är den något att rekommendera? Visserligen har jag precis köpt en massa böcker, men man kan aldrig få för många! ;0)
Kramelikram

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-07-22 23:09:55

Låter kalas det där :-) Att få sova så .. det har jag gjort idag. kramen

Postat av: Mike

Publicerad 2006-07-23 01:57:49

Får man krama dig snart?

Postat av: Junitjej

Publicerad 2006-07-23 08:10:53

Vilken trevlig blogg! Den här måste jag skapa länk till på min sida, för här vill jag göra fler besök. Ha en bra dag!

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-07-23 08:51:20

SoP: Åh... :)

Gunnel: Jag försöker. Är ju ute varje dag. Men allt är segt.

Flummiss: Nja, jag vet inte. Lite gubbig?

MyyZz: Det var underbart!

Mike: Nja, jag är för trött.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela