Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ljusa nätter

Publicerad 2006-06-01 05:45:21 i Min hälsa,

Aldrig blir det mörkt heller. Mina vänner älskar dom ljusa svenska sommarnätterna.

Jag gillar verkligen sommaren men vill ha mörkt på natten. Som i utlandet.
Mörka nätter redan klockan nio på kvällen är härligt. När man kan tända ljus och sitta ute och mysa med tända ljusslingor, myslampor och ljuslyktor. Jag gillar allt sånt.

Men här är aldrig nätterna så mörka att det är någon mening.

Nu har jag mörklagt sovavdelningen men mörkläggande rullgardiner. Och inte bara det. Jag har persienner, rullgardiner och tjocka gardiner. Det hjälper. Det blir otroligt mörkt. Jag kan åtminstone sova länge på morgonen utan att se den starka solen. Men vilken chock att komma ut från sovavdelningen och upptäcka hur ljust det är.

Ah, det är ju ett kortvarigt problem. Snart är det mörka nätter igen.

Augusti brukar vara en härlig månad. När det gäller mörka nätter alltså.

Men dom ljusa nätterna fuckar upp min sömn rejält igen.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-06-01 21:05:29

hehe...vadå den starka solen. Det var länge sedan jag såg något av den. OK lite idag blev det

Postat av: SoP

Publicerad 2006-06-02 00:59:13

--som chocken i vårt numera gamla kök- soleländet rakt in så man skyggande som en vampyr retirerar till sovrummet- "Mörkögda augstinatt" kom jag att tänka på- - Och nåt som kallas "ålamörker"-

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela