Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Bra början på veckan

Publicerad 2006-03-06 12:44:51 i Dagens,

3418
Måndag.
En bra orsak för mig att äta en god frukost. Det är en ganska nyttig frukost också. Jag gillar gröt så det här är min standardfrukost.
Det är sportlov i vår del av världen så jag dukar en bricka och myser lite. Fast det gör jag ju varje morgon.

Jag äter samma frukost varje morgon. Utom på sommaren då jag äter jag en lättare variant.
Men annars blir det samma frukost dag efter dag efter dag…

Brukar ni variera er frukost?

Andra bloggar om: frukost, gröt, te, mat,

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2006-03-06 13:23:43

Åh vad gott det ser ut. Älskar frukost!!!!! Det är den bästa måltiden. Jag äter oftast havregrynsgröt och ibland fil och flingor. På helgen är det gott med nåt extra... Och tänk! Hotellfrukost! Åhhh jag blir alldeles till mig märker jag! =)

Postat av: Darkangel svarar Nina

Publicerad 2006-03-06 13:31:43

Det är samma för mig nu! :)
Frukosten är bäst!
Jag klarade knappt av att äta på morgonen förut.

Hotellfrukost! Nu längtar jag också!:)
Tänk att få äta allt onyttigt och gott som finns där!!!

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-03-06 16:07:30

Men så gott! Har tyvärr jättesvårt att äta frukost, utom på helgen när jag får sova lite längre.

Barna äter dock gärna en rejäl frukost, tack o lov!! Men hotellfrukost är jättemysigt, synd att det inträffar så sällan- där finns ju hur mkt som helst att välja på!

Postat av: Li

Publicerad 2006-03-06 16:35:59

Jag förstår mig inte på människor som har svårt att äta på morgonen. Man har ju inte ätit på hela natten! Jag skulle själv kunna sätta i mig en 3-rättersmåltid direkt.

Postat av: Elis

Publicerad 2006-03-06 18:18:53

Jo jag varierar. Ena dan blir det 3 muggar kaffe, andra blir det kanske 6 muggar. ;-)

Jag äter gärna en ordentligt frukost, men inte förrän jag varit vaken i ett par timmar. Jag kan _inte_ äta direkt när jag klivit upp. Hu!

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-03-06 20:06:39

Frukost är det bästa på hela dagen. Jag äter gröt eller yoghurt och flingor. Kaffe med mjölk och macka. Sen är jag proppmätt... i en timme. Så är jag så hungrig igen att jag får blodsockerfall.

Och frukosten måste jag ha på stört på morgonen... kan inte vänta... jag är ju uthungrad efter nattens drömmar och bravader.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-03-06 21:23:56

Vi får ta varandras händer. Jag äter också gröt varje morgon. Sen tar jag två koppar kaffe och två hårda mackor. En med kaviar. Så ser det ut hela året för mig. Kommer sen någon på att dom ska ha köppizza på fredagkväll ...då kokar jag mig lite rågflingegröt...för omväxling skull :O)

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-03-06 22:17:02

Tar bara kaffet till frukost.
Tar äggröra och bacon på söndagar.
Tar rejäl frukost när jag bor på hotell.
Tar gröt varje dag när vi är till Fjälls.
Tar "normal" frukost på förstkvisten när det är varmt ute.
Heter det varierad frukost?

Skicka skålen till mig, när du lessnat på den:-)

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-03-09 05:27:01

Jag sover ju länge. Och kan ta det lugnt! :)
Hotellfrukost, mums!

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-03-09 05:28:18

Hade problem förut. Men inte nu när jag kan sova länge på morgonen.

Postat av: Darkangel svarar Ellis

Publicerad 2006-03-09 05:29:49

Kaffe! ajaj vad ont i magen jag skulle få! :)

Men du kliver säkert upp tidigt. Är nog värre då!

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-03-09 05:32:11

Det bästa för mig också. Längtar nu!
När jag får äta ifred!

Och dessa drömmar! Vi sliter på nätterna med våra drömmar. Jag känner så väl det du skriver. :)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-03-09 05:34:32

Det är ganska skönt att vi gillar gröt. :)
Bra mat. Går fort att fixa. Jag gör den i mikron när jag är ensam.
Lev väl!
Ät gröt!

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2006-03-09 05:36:45

Äggröra och bacon är gott!
Hotellfrukost! Mums!

Och att sitta ute när det är varmt. Vad härligt!
Jag längtar!!!

Postat av: me want you´r tekanna

Publicerad 2007-01-10 17:13:00

var har du köpt den där "tekannan"?

Postat av: Darkangel svarar me want you´r tekanna

Publicerad 2007-01-12 01:35:19

Den är köpt på en marknad. För flera år sedan.

Men den finns fortfarande att köpa.
Någon bloggare som sett min bild har köpt en likadan.
Men jag kommer inte ihåg vem det var.
Tyvärr.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela