Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Dagens chock

Publicerad 2006-03-08 17:03:23 i Dagens,

Det är inte någon typisk chock som det brukar stå om i kvällstidningarna.
Ingen nakenchock, ingen sexchock.

Jag hämtade bara bilen på verkstaden. Betalade räkningen för bilreparationen.
Oj! F*n!
Jag har varit inne på verkstaden nästan varje dag för att höra hur det går med min deprimerade bil.
Fick ett kostnadsförslag. Tyckte att det var ett glädjebesked så jag frågade igen. Och igen… och igen…
Det hade kommit till några småsaker. Men snälla.
Småsaker?
Det blev nästan dubbelt så dyrt som kostnadsförslaget.

Jag behöver något lugnande!
Behöver slappna av med någon lämplig tv-serie.
Helst någon serie som innehåller mycket våld.
Tur att det är ett nytt avsnitt av 24 i kväll igen.
Om Jack Bauer hade fått den här räkningen så hade han nog löst problemet på sitt sedvanlig mycket effektiva sätt.  
Oh, snälla Jack Bauer! Jag är helt klart för lite våld ikväll.

Men jag kanske ska börja med att skratta lite. That’70s show brukar fungera bra.
Tar till våldet lite senare ikväll.
Men jag längtar!


Andra bloggar om: chock, bil, tv, 24

Kommentarer

Postat av: Random

Publicerad 2006-03-08 17:24:57

Nu blev jag sur. En verstad ska ALDRIG utföra något som kostar extra utan att först fråga. Maila Sverker.

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-03-08 17:56:19

Sverker e best! Gör det!

Postat av: Anna

Publicerad 2006-03-08 18:07:27

Håller med Random, de skall alltid ringa och fråga innan de byter något. Vi skall snart lämna in vår bil men jag har fått offert samt garanti på om bilen inte går igenom besiktningen efteråt så får de fixa till kostnadsfritt... Synd att man inte känner ngn bilmek :-(

Ha det

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-03-08 20:12:37

Bilar, dom ska bara rulla...inte kosta pengar

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2006-03-09 01:42:01

Jag gillar Sverker! :)

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-03-09 01:57:56

Min "egen" bilmekaniker har tröttnat på min gamla bil! Dags att hitta en ny?!
Men han kollar fortfarande att alla reparationer är rimliga.
Den kostnad jag surar lite över nu var inget överpris. Snarare tvärtom.

Jag tror alltid att alla reparationer ska gå på enorma summor. Betydligt högre kostnader än det här.
Men nu var jag inte riktigt förberedd...

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-03-09 02:00:36

Ja tack!
Nu vill jag att bilen ska fungera.
Men jag måste pyssla om den lite mer. :)
Den trivs ju mer på verkstaden än hemma hos mig!

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-03-09 02:25:19

Var håller du hus nu för tiden Random?
Arbete eller nöjen?

Det blev något missförstånd mellan mig och min "favoritgubbe" på bilverkstaden.
Dom är både seriösa och duktiga så jag ska inte klaga men... Oj...
(Jag tror att Sverker ska få kasta mig i soptunnan nu)

Han frågade ju om det var okej att göra reparationerna. Det var det!
Men fan vilken skillnad det blev när allt arbete räknades ihop.

Bara min kära bil klarar besiktningen så får jag ta det som en prövning. :)

Postat av: Mike

Publicerad 2006-09-18 17:46:46

Google preved rodnoy!
apcservicder

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela