Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jag halkar lite nu

Publicerad 2006-03-03 14:40:32 i Dagens,

3147
Det här räcker inte!

En sak funderade jag på att stjäla igår. Eller åtminstone låna. Kanske ska köpa en i stället.
En rollator. Okej, nu är jag högst på töntlistan igen. Men jag struntar i det.

Jag gick med myrsteg när jag var ute igår. Det var så otroligt halt överallt.
Jag är livrädd för halkan. Att bryta benet skulle få så stora konsekvenser.
En sann mardröm!

Jag är inte rädd för fågelinfluensan. My god!
Är folk verkligen så rädda för fågelinfluensan, förresten?
Ja, vissa får ju panik av att åka hiss, har torgskräck, tror att dom ska dö om dom ser en spindel.
Fobier! Kan visst botas.
Själv hade jag fobi inför att använda gasoltuber i stugan. Kunde inte sova om jag hade kylskåpet igång på natten. Var helt övertygad om att jag skulle somna in för gott av en läcka i gasolsystemet.
Det gick över när maten började lukta konstigt.
Ja, nu har jag fobi mot mat som luktar konstigt. Men men…

Tillbaka till rollatorn och halkan. Svårt att följa den röda tråden i mina inlägg nu va?
På väg ut från apoteket kommer två fräscha äldre damer med varsin rollator i framför sig.
Dom gick så tryggt. Jag blev nästan lite avundsjuk.

Alpinistbroddar? Är det mer coolt?



Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-03-03 15:35:21

nej det är inte töntvarning, det är tantvarning och det my dear, är m y c k e t värre!

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-03-03 15:39:46

Jamen, jag är en liten tant!
Är rätt stolt över det. :)

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-03-03 17:31:11

Jag vill också ha en!! Är livrädd för att bryta armar/ben när jag är ute med Jazz! Allt skulle ju bara gå åt hel* om det skedde...

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-03-03 18:39:57

Rollatorer är väl jättebra grejer. Lyssnade igår på två som samtalade om detta ting. När den enes mamma levde, som då var mycket gammal, hade hon fått en rollator. Men hon vägrade att använda den. Hon tyckte det var töntigt. Hon tyckte att det bara vara hon som hade en sån.
Tur att tiderna förändras...för visst är det en trygghet för många

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-03-03 22:08:39

Jag är faktiskt riktigt rädd för att ramla!

Postat av: Lena

Publicerad 2006-03-03 22:17:31

Jag tycker då rakt inte att du är ett blåbär i den bemärkelsen utan en otroligt stor tös i mina ögon! Tack för din stora hjälpsamhet ska ge mig på det lite senare...

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-03-03 22:17:50

Det där känner jag igen. :)

Har en i person i min omgivning som vägrar att använda sin rollator ute. Ingen får se det.

Men om Mumma får dra min rollator kanske jag slipper tantvarningen. Haha! :)

Postat av: Darkangel svarar Lena

Publicerad 2006-03-03 22:21:24

Tack snälla Lena! :)

Blir spännande att se resultatet på din blogg!

Postat av: Lena

Publicerad 2006-03-03 23:56:42

DU ÄR EN PÄRLA SOM SKIMRAR TÖSEN..OJ VAD JAG LEKER NU...

Postat av: Darkangel svarar Lena

Publicerad 2006-03-06 13:39:02

Jag kanske är en pärla...
Jaa! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela