Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Prestationsångest

Publicerad 2006-03-05 04:14:48 i Min hälsa,

Bästa sättet att bli klarvaken på natten är att stänga datorn. Det fungerar alltid för mig. Jag tänkte softa och sova inatt. Tassade upp och stängde datorn och slappnade av.

Men jag försökte skotta snö förut idag och det var svårt att ligga stilla.
Träningsvärk av snöskottning är okej. Det går över.
Men när min axel värker så att jag knappt kan existera är det ingen idé att försöka sova.

Varför skulle jag kämpa med snön?
  • För att omgivningen går på knäna av att fixa så mycket åt mig.
  • För att jag blir trött av att alltid be andra om hjälp med allt.
  • Och det var ju bara balkongen jag försökte skotta.
  • Jag glömmer hur ont det gör av ”dumheter” som snöskottning.
  • Vill känna mig duktig.
Sen börjar tankarna sväva iväg.
Funderar på vad jag ska skriva om. Fast jag inte skulle skriva nu.

Så kommer prestationsångesten smygande ändå.
Av ingen speciell orsak alls. Eller av alla orsaker i världen.
Får jag skylla på vintern igen?


Andra bloggar om: stress, sömn, kronisk smärta, prestationsångest, snöskottning, vinter

Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-03-05 12:40:34

Vi ska sluta att vara duktiga flickor nu... genast! Snön smälter ju bort senare och de som vill ha något ärende gjort får vänta... till sist inser de att du inte tänker springa benen av dig för deras skull och grejar till det själva.

Skyll på vintern och lägg dig under täcket... eller blogga.

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-03-05 12:44:22

Jaaa! Du har så rätt!:)

Och ändå så är det så svårt. Ibland. :)

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-03-05 13:46:54

Precis, du vet ju vad som hände när alla promt skulle skotta bort all snö mitt i natten, kvällen före min uppkörning, jag höll aldrig på att somna för allt oväsen utanför sovrummsfönstret -morgonen efter hade allt töat bort *L*

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-03-06 13:26:17

Åh! Tur att jag skottade på dagtid. :)
Har en skjutglad granne! haha!
Farligt att störa såna. Jag överdriver lite nu!

Men det gick hyfsat ändå. Både axeln och jag mår bättre nu. :)

Tyvärr har ingen snö töat bort här. :(
Det är riktigt kallt. Burr!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela