Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Reservbatterier mot prestationsångest

Publicerad 2006-03-09 04:33:53 i Min hälsa,

Jag hade naturligtvis fler batterier till mp3 spelaren. Nu är jag på plats igen vid datorn.
Är för rastlös för att sova. Så inga Stilnoct ännu.
Jag vill svara på kommentarer först. Jag ligger efter. Visst får jag prestatiosångest när jag inte svarat på alla kommentarer. Jadå!
Men somnar jag vid 6-tiden på morgonen så är det bra. Sen kan jag sova till klockan 10.
Då är jag hyfsat pigg under dagen.

Jag sover gärna på eftermiddagen. Eller tidig kväll snarare.
Jag brukar varva ner med att titta på That'70s show. Jag älskar serien.
Spelar ingen roll att tv4 kör serien i repris nu. Den är fantastiskt rolig.
Eric och Red Forman hade verkligen en hård dag i senaste avsnittet. My god!

Serien får vara mitt avslut på ”arbetsdagen”.
Efter avsnittet somnar jag nästan varje kväll. Sover någon timme och är helt slut när jag vaknar!
Det är trögt att vakna igen.
Men efter ett tag kommer jag igång. Och nu mår jag bra! 
Kan njuta av kvällen och natten när allt är lugnt och tyst här hemma.
Att ta en middagslur så sent på kvällen är ingen hit om man vill somna som ”normala” människor. Sovexperterna skulle få tuppjuck. Men jag är less på expertråd.
Och det här fungerar hyfsat för mig just nu.
Kämpar jag och håller mig vaken hela kvällen så blir jag odräglig.
Mår illa av trötthet. Får ont i magen. Irriterad på omgivningen. känner mig fysiskt sjuk.

Andra bloggar om: sömn, sova, stress, utbränd, prestationsångest, expertråd, tv, That 70s show

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela