Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Sju år

Publicerad 2006-03-25 01:15:54 i Hunden Mumma,

På lördag firar vi Mummas födelsedag.
Klart att en hund som fyller sju år ska firas. Eller…?

Mumma shoppade själv idag. Hon fick välja sina presenter i hundbutiken. Eh…
Vi kan väl säga att Mumma följde med mig runt i butiken.
Jag funderade på vad man ger en hund som redan har allt.

Annars gillar min hund att gå i butiker där man säljer hundprylar. Finns många spännande dofter där.
Det finns kaniner, marsvin, fiskar, fåglar och små råttor att titta på. Mumma sitter tyst och snällt på golvet framför rummen med smådjur. Jag medger att hon ser lite sugen ut. Undrar om hon tänker på kaninragu?
Det finns hundfoder på golvet ibland. Min hund hjälper gärna till med städningen i affärer. Hemma skulle hon aldrig nedlåta sig till att städa golven.

Allvarligt talat så blir det en lugn dag med mängder av mys med min Mumma.
Och naturligtvis äter vi tårta och öppnar presenter…
Jag menar förstås att Mumma öppnar presenter…
Ah, ni förstår väl?!

Vem som får roligast återstår att se.
Förhoppningsvis får vi alla en bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela