Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Stora planer

Publicerad 2006-03-30 23:57:46 i Dagens,

Nu måste det sluta snöa så att jag får tillbaka mitt liv.
Jag måste komma ut i friska luften annars städar jag ihjäl mig.

Det som började som en makeover av arbetsrummet har nu blivit ett jätteprojekt som omfattar halva huset. Åtminstone känns det så. För jag är redan trött.
Nu ska möbler flyttas. Det är på den nivån nu.
Det är inte optimalt att flytta ut möbler från huset när det är snöstorm och ishalka på gården.
Men så fort det blir fint väder igen kommer jag att tröttna på städningsprojektet. Lika bra att allt görs nu. Problemet är väl att jag inte kan göra allt själv. Bära möbler nerför en trappa, ut på gården och uppför en vindstrappa klarar jag inte ensam. Så nu måste omgivningen plågas.

Jag vill vara arbetsledare under den här delen av min vårmakeover. Peka med hela handen och dirigera omgivningen. Men det kan jag ju drömma om.


Kommentarer

Postat av: Max Power

Publicerad 2006-03-31 14:33:08

Snö.. Herregud, vart bor du egentligen?

Postat av: Darkangel svarar Max Power

Publicerad 2006-04-01 00:32:50

Vi har inga isbjörnar på gatorna.
Och det är helt sant. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela