Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Storm på dagen och lugnt på natten

Publicerad 2006-03-19 14:26:21 i Dagens,

Jag försöker få en liten lugn stund hemma. Jag vill läsa en spännande bok. Titta på något tv-program som jag spelat in. Läsa bloggar.
Har inget större behov av att gå ut på långpromenad idag.
Det blåser kraftigt ute. Känns som jag är mitt i en orkan. Och det är en stor överdrift. För så farligt blåser det väl inte. Det är bara jag som avskyr storm. Det är nog det enda oväder jag avskyr så totalt att jag kan vägra att gå på någon längre promenad.
Jag gnäller över att det är för kallt på vintern. Eller för varmt på sommaren?!
Klart jag klagar på vädret. Vem gör inte det ibland?
Men jag missar ändå aldrig hundpromenaderna. Vi går sju dagar i veckan...
...365 dagar per år. Utom när det är storm då. Kanske bara blir 364 dagar per år.

Jag har dåligt samvete över att jag inte kommer iväg till gymmet för att träna.
Okej för den dåliga disciplinen på det området. Har tydligen ganska bra ordning på andra områden.
Med tanke på min allmänna trötthet så är det nog inte fler aktiviteter jag behöver. Inte när det gäller träning i alla fall.

Det är halt ute. Glömde visst det.
Halka och storm är en fin kombination. Ojoj så långt vi kan halka iväg på bara några minuter.
Ska jag sätta ett litet ankare i svansen på hunden? Så att hon inte blåser bort från mig.
Ett större ankare på mig kanske?

Jag försöker alltså få en liten lugn stund hemma.
Under den tid det tagit att skriva den här texten har jag blivit störd nio (?) gånger. Eller var det tjugonio?
Jag har faktiskt tappat räkningen.
Jag blir så störd över att bli störd, om någon förstår vad jag menar, att jag inte ens orkar bli irriterad.
Det är snarare lite komiskt.
Sen undrar jag över varför jag inte kan sova på natten. Hahaha!
Det är ju då det blir lugnt. Om det inte stormar förstås.

Kan det inte bli natt snart!




Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2006-03-19 14:53:54

Hur gör du med Mumma dom dagar du inte går ut då? Blöja?

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-03-19 15:02:12

Haha! Nu var du kul! :)
Det gällde väl långpromenader.

Hon har förresten varit ute tre gånger idag redan. Hmm...

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-03-19 18:26:46

Det är hemskt med blåsten och halkan... jag längtar till halkfri asfalt och grönt gräs. Men det torde dröja, antar jag.

Postat av: My

Publicerad 2006-03-19 20:08:55

Blåst är det värsta vädret.. jag tar hellre svinkallt än blåsigt.. Det bästa vädret är solsken och värme. Men i det är jag nog inte speciellt unik att tycka :-)

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-03-19 20:31:44

Ang hundtricket, kolla mitt senast inlägg på bloggen! Kära du, du är alldeles för diskret...

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-03-19 21:05:24

Nina på Johangården: Jag vill också ha grönt gräs!
Nu halkar vi runt på isen igen.

My: Jag har en granne som gillar blåst. Det tycker jag är unikt. :)

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-03-19 21:07:35

Jag märker det! :)

Postat av: Kimmi

Publicerad 2006-03-19 22:06:10

Kikar in och kollar läget bara :-)

Postat av: Darkangel svarar Kimmi

Publicerad 2006-03-20 01:56:31

Nu är jag här. :)
Och har huvudvärk. Så jag loggar ut igen.
Snabbt.

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-03-20 08:52:24

Ang böcker, har du läst Harlan Coben? Om inte, rusa och fixa ngr...

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-03-21 02:29:35

Harlan Coben står på min "vill köpa" lista.
Så det är bra böcker?!
Kul att få tips om just en författare jag tänkt på!
Jag beställer snart böcker igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela