Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tjejsnack vecka 10

Publicerad 2006-03-09 12:20:10 i Dagens,

Dags för veckans Tjejsnack.
  1. Hur många timmar sover du per natt och är det tillräckligt för dig?
    Svår fråga om jag bara tänker på nattsömnen. I så fall fyra timmar.
    Men jag sover en stund på eftermiddagen. När jag kan!
    Då blir det ca sex timmars per dygn i genomsnitt.
    Det är inte tillräckligt men ändå mycket bättre än förut.
  2. Har du lätt att bli arg eller upprörd?
    Nej!
  3. Dricker du mycket kaffe, kanske för mycket?
    Nej!
  4. Har du mobiltelefon och isåfall, använder du den mycket?
    Jag har mobiltelefon men använder den inte särskilt mycket just nu.
  5. Hur många timmar tillbringar du vid datorn varje dag?
    Tänker inte räkna! Men det blir några timmar. Beror på dagsformen. Hur mycket jag orkar och vill sitta där.
Andra bloggar om: Tjejsnack, sova, sömn

Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2006-03-09 16:12:05

Jag har/hade en sömnstörning som gjorde att jag hade svårt att somna på kvällarna men när jag väl sov kunde jag sova hur länge som helst. Och gärna på eftermiddagen också då det var lättare att somna då. Snittade på 12-13 timmar/dygn...

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-03-10 04:02:18

Jag är alltid nyfiken när det gäller sjukdomar. :)
Förlåt!
Har dom gjort någon sömnutredning på dig?

Jag hittade äntligen en länk till din dagbok i en av kommentarerna.
Fast nu blir jag lite blyg igen. Och nyfiken.
Skriver du bara på engelska i dagboken? Du har ju varit lite diskret...
Får jag kommentera på svenska? Eller engelska?
Eller vill du inte ha några kommentarer?
Åh, vad jag krånglar till det nu igen! :)

Skriv mer om din sömn. Om du vill!

Postat av: Li

Publicerad 2006-03-10 11:50:49

Dom gjorde ingen sömnutredning. Dom tog blodprov och så fick jag ett brev "allt är normalt, hör av dig om du behöver hjälp".
Men jag har fått förbud på att sova på eftermiddagarna och det har blivit lite bättre nu.
Den där dagboken började jag med för ett tag sen för att ventilera mig. Många av mina vänner skrev också där, på engelska, så då började jag också skriva på engelska. Du får kommentera så mycket du vill och på vilket språk du vill (helst engelska eller svenska ;)).
Att jag har varit lite diskret med den är för att den är ganska privat. Jag vill inte ha 10 000 besökare. Men nu tycker jag att vi känner varann så bra ;)

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-03-11 13:50:55

Det är skönt att du sover lite bättre!:)

För min sömnutredning var ganska värdelös. Polysomnografi utredning.
Den visade att jag inte sover. Och det visste nog alla berörda redan.
Hade hoppats på fler förklaringar. Lite vanliga, hederliga forskningsresultat. Men dom resultaten gömde nog forskarna undan för framtida doktorsavhandlingar. :)

Jag har tassat runt i din dagbok. Mycket fin!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela