Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vårkänslor av Ajax

Publicerad 2006-03-30 03:00:42 i Dagens,

Är det vårkänslor som gör att jag städar så mycket? Eller brist på vårkänslor?
Passar ganska bra att städa nu när det är så trist väder. Behöver inte känna att jag borde vara ute i solen.

Det blir så fint! Ni slipper se bilder före och efter städningen men jag är otroligt nöjd.
Jag städar en liten stund på natten. Kunde kanske göra roligare saker men man kan inte få allt.
Det passar bra att städa på natten för mig. Ingen som stör mig. När jag blir less så är det bara att kasta ner sig på sängen och sova en stund. Jag orkar inte göra allt på en dag nu.
I natt har jag dammtorkat överallt. Och då menar jag verkligen överallt. Doften från Ajax, spring flowers, är underbar. Jag gillar lukten av kemikalier. En yrkesskada kanske.
En av mina sommargrannar brukar demonstrera hur hon städar med en speciell torkduk och vatten. Hon är lite allergisk så jag förstår så väl att hon inte vill ha så många doftchocker.
Men jag gillar Ajax, spring flowers. Det luktar sommar. Och det blir rent.

Möjligen saknar jag doften av sprit lite. Jag vill inte dricka spriten.
Men på några tidigare arbetsplatser har städning varit väldigt förknippat med spritlukt.
Ännu en yrkesskada.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela