Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Varma kvällar

Publicerad 2006-03-28 22:33:11 i Dagens,

Vårstädningen på bloggen inspirerade mig att börja en vårstädning hemma i arbetsrummet.
Jag har en bokhylla som börjar bli rejält tyngd av böcker och papper av allehanda slag. Om hyllan lossnar från väggen kommer den att falla ner på arbetsbordet. Då krossas min dataskärm. Det vill inte jag vara med om. Det kanske är mer sannolikt att väggen rasar ihop först men jag tar inga risker.
Känns bra att rensa i röran. Även om jag struntar i Feng Shui.
Men nu är det dags att göra en paus i städningen. Det är så varmt i rummet att jag får vallningar.
Är jag allergisk mot städning? Nej, det är varmt i rummet.
Och jag är less på städningen. Det får räcka nu.
Får fortsätta i morgon.

Dags för något seriöst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela