Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Bad to the bone

Publicerad 2006-05-08 01:07:00 i Hälsa och ohälsa,

I morgon uppdaterar jag bloggen, tänkte jag. Berättar om det som hänt i helgen.
Men insåg snabbt att jag knappast kommer att skriva så mycket imorgon.

Ska fotografera mina ögon. Ögonbottnarna?
Jag vet vad jag ska göra på sjukhuset men är för trött för att skriva ikväll.
Vet bara att mina ögon måste vara bland dom mest undersökta ögonen som finns i detta land.
I morgon kommer pupillerna att vara stora som tefat. Ögondropparna man får har den icke trevliga effekten. Solen kommer att bränna i ögonen.
Det tar ett dygn innan jag återhämtar mig efter det.

Väntrummet på ögonmottagningen dränerar människor på all energi. Efter fem minuter där är kroppen helt utan syre. Hjärnan känns som mos.
Jag brukar vilja lägga mig på golvet och sova. Men det gör man ju inte.
Utrustar mig med mp3spelare och solglasögon. Hoppas att pinan blir kort.

Helgen då?
Jag lånar ett ord som Anna använder ofta. Insane.



Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-05-08 03:39:24

Jag fick mina fotade för ett drygt år sen- det var lite läskigt. Nu börjar vår flytt- tro inte att jag rymt, jag bara flyttar ! Klappa Mumma från mig.

Postat av: Anna

Publicerad 2006-05-08 11:49:56

Insane låter lovande...

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-05-08 16:12:30

Hoppas det har gått bra idag!

Postat av: Li

Publicerad 2006-05-08 16:33:42

Jag tror jag har fått liknande ögondroppar en gång. Jag var på synundersökning i Kina. Jag fick ögondroppar och så fick jag blunda några minuter och sen titta i en maskin. Efter åt blev jag jättekänslig för ljus och såg suddigt på nära håll. Jag är även närsynt så det var inte mycket jag såg.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-05-08 21:23:33

Hoppas att allt gick bra och att du fick ett bra besked av undersökningen.

Postat av: Kimmi

Publicerad 2006-05-09 00:53:36

Jag hade tagit med ngt att ligga på...eller krävt att deletade upp en brits!
Hoppas allt gick bra!

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-05-09 22:53:52

Det är väldigt oskönt.... hoppas att det gick finfint idag.

*kram*

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-05-10 11:07:45

Ja fota ögonbotten, är verkligen roligt *skrattar*
Nästa vecka gör jag synfältsundersökning, tack o lov!
Gick det bra för dig förutom de jädrans dropparna som gör att man ser mer svart ut i ögonen...

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-05-12 00:29:39

SoP: Okej! Då vet jag. :)

Anna: Jobbigt! :)

Bambi: Allt gick bra!

Li: Oj!

Gunnel: Tror att det blir okej.

Kimmi: Bra idé!

MyyZz: Oskönt, var rätt ord!

Anne-Maj: Jag gnällde mest! *S*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela