Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Fem och en halv kilometer

Publicerad 2006-05-01 12:29:34 i Träning,

4775

Lite inspiration kan behövas för oss som inte tränar på elitnivå.
Jag tränar för att må bra. Få bra kondition. Det är härligt att känna att kroppen fungerar. Att jag orkar gå fortare även om jag har ont både här och där. Men skit i det nu. Efter den sega, mörka vintern njuter jag av att kunna gå överallt i skogen igen.

Den här årstiden skulle det vara perfekt att träna på gymmet. Jag behöver mer styrka för att klara av stugsäsongen. Detta jävla bärande av vatten och ved brukar knäcka mig.
Men det är så svårt att åka till ett gym när det är en så ljuvlig årstid. Vädret ute är perfekt för långa promenader, joggingturer, cykelturer eller vad som helst.

Jag är prylfantast så jag peppar mig själv med lite prylar.
Jag har skällt mycket på min stegräknare. Nu är det väl dags att jag skriver något positivt om leksaken.
Min Techtrail stegräknare har faktiskt fungerat bra nu under en ganska lång tid. Det syns på bilden att den är väl använd. Den har blivit repig och sliten. Som det ska vara.

Köp gärna en stegräknare. Det är roligare än man tror att kunna mäta antalet kilometer man gått eller sprungit. Välj en sort som kan räkna om antalet steg till kilometer.


Andra bloggar om: träna, träning, hälsa

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-05-01 14:50:03

Haha...jag trodde det var din väckarklocka och att du var vaken 5.50

Postat av: Anna

Publicerad 2006-05-01 16:24:20

Ja det är ju jättebra saker som du tränar för: för att må bra! Det måste vara den bästa anledningen =D

Postat av: Excessa

Publicerad 2006-05-01 16:47:31

Har också en stegräknare men tyvärr så glömmer jag den ofta hemma.. Ska försöka lägga den på ett strategiskt ställe så jag kommer ihåg den nästa gång.. Har också en cyklometer som håller reda på hastighet o km.. O det är roligt att se hur km-siffrorna ökar.. =o)

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-05-01 22:40:20

Du sa nåt! Någonstans har jag en stegräknare undanstoppad - en som jag fick av min dumma chef. Tanken med den var nog att peppa men eftersom jag inte gillar honom för fem öre så kändes det inte som peppning alls.

Men nu ska den fram och jag ska kolla den långa sträckan jag går med stavar.

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-05-03 01:13:18

Då sover jag som bäst! :)

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-05-03 01:18:29

Jag är inte så tävlingsinriktad längre. :)

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-05-03 01:20:17

Excessa
Nina på Johangården

Plocka fram stegräknaren. Det är kul att se hur långt man travat på dagen. :)

Postat av: Junitjej

Publicerad 2006-08-10 08:33:01

Det är kul att läsa om din träning! Blir inspirerad. Jag försöker också hålla igång.

Postat av: Darkangel svarar Junitjej

Publicerad 2006-08-10 21:34:07

Min hund ser ju till att jag kommer ut på promenader. Men i sommar har vi varit lata.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela