Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Hjärtlig träning

Publicerad 2006-05-01 12:47:46 i Träning,

4785

Ännu en pryl att användas inför Beach 2006.
Pulsklockan är helt suverän. Min klocka är så gammal att den nästan har antikvärde. Okej, den är 11 år…
Men den fungerar perfekt.

Man kan använda klockan för att köra pulsträning. En suverän träningsform som fungerar både ute i skogen, i löpslingan eller på gymmet. Det är populärt med pulsträning på gymmen nu. I artikeln från förra månadens Fitness Magazine kan man läsa hur en personlig tränare använder pulsklockan för att få igång träningen effektivt.

Har man råd med en personlig tränare så är det säkert kul.
Mitt gym erbjuder en pt som stöd utan extra kostnad. Han står inte bredvid mig och tränar tre gånger i veckan men finns där tillräckligt ofta. Jag hade fullt upp med att hejda honom när jag blev vintertrött och inte kunde gå till gymmet.

Annars kan man använda pulsklockan på egen hand.
Pulsklockan får bli min personliga tränare nu i vår.

Den kan användas vid avslappning också.
Kolla hur låg vilopuls du kan få genom att använda dig av mental träning och olika avspänningstekniker. Det fungerar.
Jag blir fortfarande förvånad över hur låg vilopuls jag faktiskt har när jag använder mig av mental träning.


Andra bloggar om: träna, träning, hälsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela