Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Millennium

Publicerad 2006-05-24 05:15:44 i Böcker,

Vad har jag egentligen gjort då?
Har åtminstone läst mängder av böcker.

Nu senast läste jag ut ”Flickan som lekte med elden”. Stieg Larssons senaste bok i trilogin, Millennium.
Tung bok! Inte själva handlingen utan boken som var på 631 sidor. Det tog 221 (!) sidor innan det man redan visste skulle hända äntligen hände. Då mördades två journalister.
Det står redan på baksidan av boken så det är ingen överraskning. Sedan börjar polisjakten. Och mycket mer.
I denna bok är Lisbeth Salander i fokus. Intressant person. Jag vill gärna läsa mer.
En bok till kommer tydligen.

Problemet är att författaren dog 2004. Han hade tydligen skrivit synopsis för tre böcker.
Men vem som skriver klart vet jag inte ännu. Jag ska försöka läsa om det på någon hemsida.

Om någon vet så upplys mig gärna!


Andra bloggar om: bok, böcker, kriminalroman

Kommentarer

Postat av: lisbeth salander

Publicerad 2006-06-06 12:00:09

stieg han skriva klart alla tre böckerna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela