Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Alvine

Publicerad 2006-11-24 00:49:05 i Dagens,

Jag höll mig till min inköpslista när jag var på Ikea. Köpte inget onödigt. Nästan.


Jag behövde kanske inte så många förvaringskorgar.


Eller så många kartonger med girlangen som heter Isig. Även om dom är söta att dekorera med. Jag har lagt en girlang i krukan med min Amaryllis. Sött!


Och arbetslampan stod visserligen på listan men jag hade väl inte behövt köpa den just nu.
Sen fungerar den inte på plats. Tyvärr!
Hur jag än riktar den så lyser den antingen på skärmen till datorn eller också grillar den mina händer på tangentbordet. Så den ska jag lämna tillbaka. Fast den kostade ju bara 69 kronor.


Det var många prylar som kostade just 69 kronor eller 39 kronor eller 59 konor. Billigt!

Sen när man lägger ihop summan så… Oj… Jaha…


Dom porriga gardinerna var en klar överslagshandling.
För hur lång tid kommer jag att vilja ha ett par mörkröda gardiner? Tunna skira gardiner visserligen. Som släpper in mycket ljus Och dom kostade bara 69 kronor. Dom matchar mina änglaplädar helt perfekt. Samma färg.
Ja, nu har jag nästan övertygat mig själv om att dom är helt nödvändiga.

 
Bäst var kuddfodralen Alvine. Något för mig och Mumma att mysa på. 

Kommentarer

Postat av: Blackart

Publicerad 2006-11-24 08:57:14

Inget hem är ett hem utan mörkröda gardiner, jag lovar!;) Men i juletid blir det väl jättefint? Det tror jag på! Och då gör det ju inget att du tröttnat om en månad, för då ska dom ju ner och ligga till nästa jul... (talar av erfarenhet av röda gardiner, hihi)

Postat av: Aradil

Publicerad 2006-11-24 09:35:02

Låter som en lyckad shoppingtur! :D

Postat av: Darkangel svarar Blackart

Publicerad 2006-11-24 18:47:54

Tck vare dig så sitter dom nu på plats!
Så fint! :)

Postat av: Darkangel svarar Aradil

Publicerad 2006-11-24 18:48:26

Nu känner jag mig mycket nöjd! :)
Gardiner på plats!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela