Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Gnäll

Publicerad 2006-11-19 23:28:16 i Dagens,

Jag har lyckats göra allting fel med datorn idag. Skulle göra en backup på alla worddukument som jag lagt in i bloggen men flyttade dom till fel mapp på datorn. Det tog en evighet att få allt rätt igen. Och jag insåg hur många inlägg jag skrivit.


Nu får jag ingen kontakt med min mail och det gör mig lätt hysterisk.

Jag får faktiskt ont i ryggen när det blir problem med datorn. Varenda muskel spänner sig av obehag.


När jag läser om Annas jobb på helpdesk så börjar jag nästan att dregla. Vad jag längtar efter en helpdesk. Det var helt suveränt när jag hade det på jobbet. Dom fixade allt!

Det som inte ingick i deras uppgifter kunde jag alltid få hjälp med av alla teknikfrälsta människor på min förra arbetsplats. Det fanns alltid någon att fråga. Hårdvara eller mjukvara spelade ingen roll.
Fanns inga frågor som var för dumma. Dom kunde förklara precis hur man gjorde. Så där detaljerat som jag vill.

Nu sitter jag hemma och krånglar i all oändlighet med problem som jag tycker att jag borde kunna fixa. Men jag är hopplöst efter på alla områden.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-11-19 23:42:37

Jo.. jag förstår det.. Det är frustrerande när det krånglar. Att då kunna ringa någon som förstår och löser problemen är skönt. Tyvärr är det ju bara på jobbet man kan göra så och det sitter många privatpersoner och sliter sitt hår vid sina datorer. MSN har ju en fjärrstyrningsfunktion. Kanske man skulle starta en blogghelpdesk :-) Blir jag någonsin arbetslös så lovar jag att fixa det

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-11-20 00:25:44

Jag vill inte att du ska bli arbetslös.
Men oj vad jag skulle gilla en blogghelpdesk! :)

Postat av: Max Power

Publicerad 2006-11-20 00:52:20

Ilandsproblem eller vadå? Hehe.. ;)

Postat av: Darkangel svarar Max Power

Publicerad 2006-11-20 01:39:15

Det kan man lugnt säga!
Men jag är på gnällhumör idag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela