Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Gögg

Publicerad 2006-11-26 02:15:00 i Dagens,

Glögg är gott!


glögg








Gögg. Även kallat glögg i vissa kretsar.

Tårta är gott!
Inte tillsammans med glögg. Nödvändigtvis.


Men visst är det så att om en hund fyller sju år och åtta månader så måste man fira det med tårta?
Inte är det en dålig ursäkt för att äta tårta?

Min Mumma fyllde sju år och åtta månader igår.


Något gör att jag inte kan stava. Fingrarna halkar på tangentbordet.

Måste bero på tårtan!

Words stavningsprogram hade ingen aning om vad gögg var för något.
För det var så jag inledde den här texten.


Så innan jag börjar fylleblogga på allvar så går jag nog och lägger mig.

Word vet inte vad fylleblogga är heller men det ska programmet nu få lära sig.

Kommentarer

Postat av: Aradil

Publicerad 2006-11-26 13:46:22

Självklart är sju år och åtta månader värt att fira! Dessutom kan man väl inte äta för mycket tårta? ;)

Postat av: Anna

Publicerad 2006-11-26 14:57:43

Bloggonykterhet..höll jag på med i somras efter alla grillmiddagar med tjejerna här hemma..dan efter undrar man vem som vart inne på bloggen & skrivit..he he..men glögg är gott..jag vill gärna ha mandel & nån enstaka russin i...ha det gött..;)

Postat av: Darkangel svarar Aradil

Publicerad 2006-11-26 15:59:26

Det känns skönt att du tycker så! :)
Hunden hade festrosett.

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-11-26 16:00:43

Haha! Ja, så blir det ibland!

Jag vill också ha mandel och russin. :)

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-11-26 21:02:30

Det finns alltid tillfällen att fira. Klart du kan äta tårta...fast jag hoppas att Mumma också fick smaka. Det var ju trots allt hon som fyllde år + månader

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-11-26 21:09:17

Mumma fick också tårta!
Fast det hon gillade mest var en torkad rökt tjurmuskel. Dom är ca 1.5 m långa och kostade nu 79 kronor på hundaffären! Men vad gör man inte?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela