Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

I pyjamasträsket

Publicerad 2006-11-16 02:00:44 i Lite av varje,

Jag läste en intervju med en deckarförfattare. Hon berättade att när mannen lämnat barnen på dagis varje morgon så gjorde hon sig ordning för sin arbetsdag hemma. Hon duschade, klädde sig i snygga kläder, sminkade sig och käkade frukost. Sen satt hon sig vid datorn och började jobba.
Hon ville ha fina kläder och snygg makeup för att inte hamna i ”pyjamasträsket”.
Inget konstigt med det. Jag har ungefär samma rutiner.
Men fan vet om någon märker skillnaden. Jag ser nog definitivt ut som jag befinner mig i pyjamasträsket. Mitt klädkonto var stort när jag jobbade. Men nu… Ojoj!
Jag läser ju modebloggar. Och tittar på kläder i affärer och på internet. Tänker att dom där kläderna vill jag ha. Jag ser framför mig hur snyggt det skulle bli.
Fast när ska jag ha klänning och leggings? Jag fryser ju jämt.
Eller högklackade stövlar? På hundpromenaden? Nej, det fungerar inte.

Så jag hasar fram i joggingbyxor och mjuka sköna tröjor. Fast i pyjamasträsket för evigt.

Nu sitter jag i en superskön pyjamas och bloggar. Med tjocka sockar och Birkenstock-skor på fötterna. Jag ser ut som… jag vet inte vad.

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-11-16 04:53:30

*skrattar* Julia Roberts ?

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-11-16 19:31:13

Det där låter skönt. Jag är lika dan. Jag vill ha mjuka goa kläder hemma. En urtvättad tröja och träningsoverallbyxor eller något annat på benen. Smink...nej...färgade ögonfransarna senaste gången jag klippte mig. Smink gör mig bara svart runt ögonen eftersom jag så gärna gnuggar dom :O)

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-11-16 23:48:35

Jag är en modekatastrof just nu! :)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-11-16 23:49:40

Jag klarar inte heller av mascara. Mer än till fest.
Kliar så förbaskat!

Postat av: Blackart

Publicerad 2006-11-17 09:06:59

Hehe, jag ÄLSKAR pyjamasträsket! Jag tror mina klädinköp på sistone i stort sett bara bestått av myskläder och pyjamasar... Men å andra sidan - då är man ju åtminstone inte noppig och fläckig också... Om det nu gör nån skillnad.

Men exakt - när ska man använda opraktiska och kalla kläder, när man inte måste? Jag har funderat massor på hur man kan fixa försörjningen hemifrån, så att man kan stanna kvar i pyjamasträsket, för jag trivs där.

Postat av: Li

Publicerad 2006-11-17 16:37:11

Jag har alltid varit i pyjamasträsket. Jag var nog född där. Gillar inte tajta kläder, för korta tröjor, obekväma jeans... Mjukt och löst ska det sitta.

Postat av: Darkangel svarar Blackart

Publicerad 2006-11-18 01:07:35

Leve pyjamasträsket! :)

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-11-18 01:07:59

Tur att jag inte är ensam! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela