Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Inte tomtens hus

Publicerad 2006-11-22 03:50:48 i Röda hus,

7229

Dagens röda hus är en jaktstuga. För dom som jagar på stora skogsbolagets mark.


I skogen vid stugan lämnar jägarna rester av älgar. Det ser ut som en kyrkogård däruppe.

När jag tvingas hämta min hund däruppe, bland allt som hon tycker är smaskens, så tänker jag alltid på böckerna som Patricia Cornwell skriver om rättspatologen Kay Scarpetta.
I en av böckerna skriver hon om en påhittad ”Body Farm”.
Skogen ser ut som en Body Farm för mig.

Kommentarer

Postat av: atiR

Publicerad 2006-11-22 05:55:42

Jag gillar inte jägare! (kom inte påstå att dom är nödvändiga! Det var dom som från början rubbade hela "systemet"!)

Postat av: Anna

Publicerad 2006-11-22 07:09:28

Fasiken va inbjudande det ser ut? Man riktigt känner värmen inifrån...*varmchoklad&smörgås*...
Ha det gött..

Postat av: Anna

Publicerad 2006-11-22 07:11:45

sorry..glömt att fråg..är det ok om jag länkar till dig??

Postat av: Från en likasinnad

Publicerad 2006-11-22 10:07:02

hej darkangel
Skriver till dig för at jag känner igen mig i att inte kunna sova. Har under 8 månader ätit sömnmedel som jag tillslut inte hade någon effetkt av mer än att jag blev glad och pigg och då har de ju slutat att fungera. Har du oxå ätit sömnmedel och är du sjuksriven för utbrändhet, hur länge??? Iblan har jag panik för att jag varit hemma 8 månader snar, skall aldrig detta elände jag lider av gå över. I natt har jag varit som en torktumlare i sängen. Tröst i allt är ju att man får motion när man snurrar som jag gör.

Svara mig gärna på min mailadress
[email protected]. För jag känner mig väldigt ensam i det här skamtillståndet.

Postat av: Hannele

Publicerad 2006-11-22 11:47:55

Skenet bedrar tydligen...

Postat av: Hannele

Publicerad 2006-11-22 11:48:41

Huset ser vänligare ut.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2006-11-22 13:50:23

Ja tänk vad det kan lura under idyllen .
Min vovve skulle dock älska stället - matfreak som han är.

Postat av: Darkangel svarar atiR

Publicerad 2006-11-22 17:05:44

Jag äter älgkött så jag försöker leva med att det finns jägare. Men dom skjuter på allt nu.
Det har jag väldigt svårt för.

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-11-22 17:08:10

Gubbarna trivs nog därinne. :)
För det är bara gubbar som sitter där. :)

Klart du får länka till mig. Jag har länkat till dig utan att ens fråga.
kram
/D

Postat av: Darkangel svarar en likasinnad

Publicerad 2006-11-22 17:12:01

Jag har varit sjuk i många år. Inte för utbrändhet direkt men det finns med i bilden.
Skriv och kommentera på bloggen. Det är ungefär vad jag orkar med själv nu. :)

Jag ska skriva ett inlägg om det du kallar för skamtillstånd. Senare.
Existerar inte något sånt för mig. Är man sjuk så är man oavsett diagnos.

/D

Postat av: Darkangel svarar Hannele

Publicerad 2006-11-22 17:13:05

Huset är fint!
Gubbarna gillar visst lite mys också! *S*

Postat av: Darkangel svarar Sylvia

Publicerad 2006-11-22 17:15:18

När det pågår jakt där så är min hund överlycklig. Hon smyger runt och sniffar på döda älgar. Om hon får. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela