Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Just nu

Publicerad 2006-11-06 17:21:57 i Dagens,

7150








Jag sitter och laddar ner två böcker till min MP3spelare. Det tar så lång tid. Men jag kan läsa bloggar under tiden.

Har varit på promenad med Mumma på eftermiddagen. Hon ville inte gå i skogen här hemma. Stannade hela tiden och stod och skällde. Vi tog i stället bilen och åkte till en ny väg. Den vägen går precis utanför hundkompisens hus. Så Mumma fick leka med sin kompis och jag fick gå en ny väg. Omväxling är säkert bra.


Jag gick in på fiket i Hålan och åt middag där. Satt och tjuvlyssnade på olika diskussioner vid andra bord. Men jag skvallrar inte. Inte idag i varje fall.


Hyrde Wallanders senaste film, Jokern. Ska snart gosa ner mig i soffan med en mugg te och några pepparkakor och kolla filmen. Tända massor av ljus och bara softa.

Mumma har fått god mat så hon sover sött nu.

 

Kommentarer

Postat av: Hannele

Publicerad 2006-11-07 09:56:34

Vilken underbart fräck bild.

Postat av: Darkangel svarar Hannele

Publicerad 2006-11-12 04:19:31

Tack! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela