Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Kom just på

Publicerad 2006-11-06 18:11:43 i Dagens,

Nu var jag tvungen att hoppa upp från soffan och kolla vad som dundrade utanför fönstret. Trodde att det var traktorn som kom och skottade eller möjligen sandade vägen upp mot huset.
Så här blir det så fort man flyttar ut på landet. Spelar ingen roll att jag skrattat åt mina föräldrar som alltid sprungit och tittat genom fönstren.
Kan det vara så intressant att se vilka bilar som åker förbi vårt hus? Oh, ja! Nu vet jag att det är så intressant.  Allt måste kollas. Man vet ju aldrig.

Nu var det grannen som fick besök av en lastbil. En ny last med pellets antar jag.  

Jag måste ställa ut soptunnan. Kom jag just på. Tänk, vilken tur att jag tittade ut genom fönstret och sen associerade till sopbilen…

 

Kommentarer

Postat av: Junitjej

Publicerad 2006-11-06 20:02:56

Känner igen det där. Jag är lika nyfiken!!!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-11-06 21:02:02

Klart du måste kolla vad det var. Skillnad när man bor i tätort för då låter det hela tiden...skulle bli ett evinnerligt springande upp och ner.

Förresten är det svårt att komma in och göra kommentarer här hos dig. Man får felmeddelanden hela tiden.

Postat av: Hannele

Publicerad 2006-11-06 23:28:14

Ibland kan man ju går upp ur sängen för att kolla, en annan gång kan man ha haft nya grannar månader utan att ens ha sett dem :)

Postat av: Darkangel svarar Junitjej

Publicerad 2006-11-07 01:27:10

Tur att jag inte är ensam! :)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-11-07 01:28:19

Det är intressant att veta att grannen får besök. :)
Vad är det för fel med kommentarsfunktionen nu då?

Postat av: Darkangel svarar Hannele

Publicerad 2006-11-07 01:28:59

Här har alla järnkoll på varandra. Jobbigt ibland.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-11-07 22:05:00

Jo..när jag gör en kommentar hos dig och ska skicka den så blir det antingen error...eller så går pilen bara runt runt runt hela tiden. Då stänger jag ner sidan och skriver om kommentaren och då kommer det upp hos dig...båda två som jag skrivit

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-11-09 06:26:57

Jag skrev ett nytt inlägg. Får se om andra har samma problem. Eller det är hos mig felet finns.
Ska sen kontakta Bloggsoft.
Men jag tar gärna flera kommentarer från dig! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela