Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Lugn

Publicerad 2006-11-07 04:37:09 i Dagens,

Jag tycker om den här tiden på dygnet. Allt är lugnt och stilla. Jag har tänt nya ljus. Det är varmt och skönt inne.

Mumma sussar gott i sin säng. Jag satt bredvid henne och höll i hennes lilla tass. Hon snarkade lite och det ryckte i tassarna. Undrar vad hon drömmer om?
Mummas päls är nyborstad och len som silke. Pälsen är som gjord att smeka med handen. Man kan nästan inte låta bli. Hon är nybadad och doftar lätt av schampo. Min prinsessa!
 

Den här tiden på dygnet struntar jag i att det är november. Spelar ingen roll vilken månad det är. Allt är bara fridfullt och skönt.

Jag har sett Prison Break. Aj, aj Peter Stormare.
Buffy var alldeles nyss på tv.
Men jag ska stänga tv och dator. Ska lyssna på boken nu. Katarina Ewerlöf läser texten med en mycket behaglig röst. Det gillar jag. Inget skrikande som det var i förra talboken.


7169 2

Sen är det dags för några timmars sömn. Förhoppningsvis!

 

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-11-07 04:52:52

Japp Buffan är åter ibland de levande o jag grät så det skvätte när Spike får syn på henne i trappan. Och när Dumma, dumma Xander skäller på honom utanför-

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-11-07 04:57:16

Skönt att hon är tillbaka!
Spike... Ja, jag förstår dig!

Postat av: pimpim11

Publicerad 2006-11-08 09:36:16

Jag har oxå läst, den gillar hennes böcker. Just nu lyssnar jag på Kajsa Ingemansson,

Postat av: Darkangel svarar pimpim11

Publicerad 2006-11-09 02:59:05

Ja, du har läst boken. Såg jag. :)
Den är helt okej, tycker jag.
Vilken bok läser du av Kajsa Ingemarsson?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela