Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Övervägande bra

Publicerad 2006-11-22 16:33:08 i Dagens,

Najs och bajs brukar Hedgehog-Sara skriva om.
Efter att ha funderat en evighet på hur jag ska hitta några egna ord att använda så ger jag upp. Bra och dåligt är det enda jag kommer på. Originellt så det skriker om det!

Alltså, här kommer några bra och dåliga saker från idag.

 

Bra:

Fikat på mitt café. Napoleonbakelse och kaffe. Mums! Det är så mysigt därinne. Jag hittar alltid något nytt att fästa blicken på. Alla fina ljuslyktor förgyller min dag. Nu väntar jag på hur den nya ägaren ska julpynta. Hon har bra smak!

 


Julmusten som finns på plats i mitt kylskåp igen.

 


Pepparkakorna som finns på plats i mitt köksskåp.

 


Glöggen. Nu hann jag äntligen med att köpa Blossa 06. Det känns tryggt!

 


Promenaden. Eller snarar bristen på promenad. Varken hunden eller jag orkade gå någon lång promenad idag. Skönt med lite vila som omväxling.

 


Komplimangerna från en man mitt inne i ICA butiken. Det var värst vad jag var vacker idag då. Haha!
Jag ser definitivt äldre ut än när jag var 18 år men vad fan… en komplimang är en komplimang.

 


Att jag har bra hårdagar igen.

 


Alla kommentarer från fina bloggvänner! Ni håller mig ovanför vattenytan för det mesta.

  


Dåligt
:

Huvudvärken från helvetet som inte vill släppa taget.

 


Sömnbristen som börjar bli absurd. Efter tre vakna nätter brukar jag sova en hel natt. Men icke!

 


Mitt utbrott idag. Jag blev så förbannad att jag höll på att få hjärnblödning.

   

Kommentarer

Postat av: Aradil

Publicerad 2006-11-22 18:07:33

Härligt att se att Bra-listan är mycket längre än Dåligt-listan. :)
Själv har jag inte köpt någon Blossa 06, så jag lär nog bli utan...

Postat av: Magda

Publicerad 2006-11-22 22:49:56

Det är inte bra med hjärnblödning. Jag kan ge mig på saker när jag är riktigt tokarg. Galgar rekommenderas, eftersom de oftast bara bråkar med en i tvättstugan.

Postat av: Darkangel svarar Aradil

Publicerad 2006-11-23 00:01:45

Jag tänker positivt! Ibland! :)

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-11-23 00:03:08

Jag skrek högt av ilska!
Hunden blev rädd och jag fick dåligt samvete.

Jag borde ha slagit sönder något. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela