Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Prata med en sten

Publicerad 2006-11-25 13:48:15 i Dagens,

Trodde att jag skulle slippa.
Handla alltså.
Men det gick inte. Jag ska handla åt några i min närmaste omgivning. Dom närmast sörjande.


Jag förklarade om min huvudvärk. Att jag hade huvudvärk tre dagar i rad.

Och behövde en vilodag.

Försökte verkligen förklara för en gångs skull.

Det var som att ropa i rymden. Ingen hörde mig.

Det skulle handlas idag.


På några minuter var huvudvärken tillbaka. Nackmusklerna blev spända på gränsen till kramp och huvudvärken fanns på plats igen.

Och jag blev så trött.

Trots att jag var utvilad och fri från all värk i morse.

Mådde som en prinsessa. En lycklig prinsessa!
Som har en bra hårdag!
Som har fina röda porrgardiner i fönstren. Gardiner som matchar den röda porrlampan och änglaplädarna.

Jag ville mysa där idag!


Men nu ska jag till ica.

Efter hundpromenaden.

Och det är snart mörkt ute.


Skjut mig!

Kommentarer

Postat av: Matildas fikarum

Publicerad 2006-11-25 14:05:13

Vi låter andra människor stressa oss alldeles för mycket. Det är bra att träna på det där magiska ordet.

NEJ

Postat av: Linda

Publicerad 2006-11-25 14:16:59

Usch då, det låter inget vidare. Hoppas att du får en lugn och skön lördagslväll ändå. Stäng av tel vetja :)

Postat av: Aradil

Publicerad 2006-11-25 14:56:48

Fasen vad trist! Hade verkligen varit dig väl unt att få mysa och njuta av att värken var borta för en gångs skull. Hoppas att den försvinner igen och låter prinsessan komma tillbaka! Kram

Postat av: Anna

Publicerad 2006-11-25 16:10:41

Huvudvärk,illamående & folk tjötar..*suck*..hoppas du får vila lite sen så att skallebanken går över tills du ska sova?..

Röda porrgardiner låter intressant?? Jag har ju chiliröda porrväggar i mitt sovrum(alla klagar)..en varm färg tycker jag?..Kraaam..

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-11-26 00:15:39

My skjuter de närmaste istället. Dumma människor som inte kan ta hänsyn om man mår dåligt.
*STORSTYKEKRAM*

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-11-26 11:13:54

De verkar inte vara så bra på det där med att förstå vinkar och läsa av andra människor, dina närmast sörjande. Jag tycker som Matilda här ovan, du måste försöka använda ordet NEJ. Ditt ansvar är främst din egen hälsa och så länge du inte säger ifrån på skarpen kommer de att fortsätta förlita sig på att du ställer upp närhelst de behöver.

Jag förstår hur svårt det är, men de måste också lära sig att lyssna på och ta hänsyn till hur DU mår, det är inte bara du som ska ta hänsyn till vad de behöver! Lycka till!

Postat av: Darkangel svarar Matildas fikarum

Publicerad 2006-11-26 16:02:48

Jag borde träna. Varje dag!
Men dom tjatar ihjäl mig. Mal och mal och...

Ah, du har helt rätt! :)

Postat av: Darkangel svarar Linda

Publicerad 2006-11-26 16:03:25

Kvällen var bra!
Glöggen satt fint! :)

Postat av: Darkangel svarar Aradil

Publicerad 2006-11-26 16:04:04

Lugn dag idag!
Åh, så skönt! :)

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-11-26 16:06:40

Dom tjatar nästan mer när jag talar om att jag har huvudvärk. Märkligt beteende.

Porrgardinerna är så fina! Härlig röd färg!
Det känns varmt och ombonat.

Kramelikram tillbaka!

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-11-26 16:08:10

MyyZz, du har en härlig attityd! :)

Tack för styrkekram!

Postat av: Darkangel svarar Ediets

Publicerad 2006-11-26 16:12:50

Jag måste skrika NEJ!
Få riktiga utbrott ibland.
Det är tråkigt nog det enda som hjälper. Men det gör mig utmattad.

Svårt med "närmast sörjande" som blir gamla. Jag vill hjälpa. Men inte till vilket pris som helst.

Tack för peppning vännen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela