Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Sömn och tårta

Publicerad 2006-11-12 04:30:31 i Dagens,

Jaha, nu är det Farsdag.
Jag kommer att äta tårta till frukost. Det är nästan lite äckligt. Men det är knappast någon chans att jag hinner kliva upp i tid för min vanliga frukost.

Jag ska passa på att sova så länge jag kan nu när grannen är hemma. Han är ju så snäll att han går morgonpromenaden med Mumma. Nästa vecka är han på tjänsteresa så då får jag inte ligga och lata mig i evigheter.
Men jag behöver lata mig i mycket nu, känner jag. Jag är så trött att jag knappt orkar stå på benen. Vill bara sova.

Och sova ska jag göra nu!

Men snart dags för tårta.

Kommentarer

Postat av: Angel

Publicerad 2006-11-12 06:49:53

Härligt!

Postat av: Malle

Publicerad 2006-11-12 09:22:43

inget äckligt med tårta till frulle! Det är ju gott!!!

Postat av: Aradil

Publicerad 2006-11-12 10:16:39

Tack för påminnelsen, hade lyckats glömma att det är farsdag idag. Får ta och ringa den gamle och gratulera.
Tårta till frukost? Ja, varför inte!:)
Hoppas att du får en bra dag!

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-11-12 14:56:09

Låter gott, har kommit hem från Konditorn med en snaskig och brun tårta.. Far i huset lagar middag just nu! Tänka dig! Jag lite sjuk och trött efter resan *s*

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-11-12 17:44:23

Jag tycker synd om dig som inte får känna dig pigg och kry. Tårta till frukost vet i 17 om jag skulle få i mig

Postat av: annalena

Publicerad 2006-11-12 17:52:47

Hoppas du har fått sova ut. Vad härlgt med såna grannar som du har. Jag kan inte klaga på mina heller.
Jag firade min man i dag istället, fast utan tårta. Han är diabetiker. Hans dotter bor i SanFrancisco så det blir lite långt att åka för tt fira farsdag och min pappa är död. Men jag har tänt ett ljus för honom.
Kram AnnaLena

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-11-12 22:41:01

Tårta e ALLTID bra!!!!!
Mer kort på Mumma-Gumma som e sååååå sööööööt

Kram Salina

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-11-13 02:15:34

Angel: Det var gott!

Malle: Mums för tårta till frukost!

Aradil: Vad bra att jag påminde dig. :)

Anne-Maj: Stackars dig som är sjuk.

Gunnel: Man kan äta tårta till frukost! :)

annalena: Hoppas dagen blev bra!

Salina: Jag fixade genast nya bilder på Mumma! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela