Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Te-provning

Publicerad 2006-11-15 10:00:30 i Lite av varje,

Nytt te ska jag också försöka muntra upp mig med. Det gäller att ta till allt när jag är så här trött och kroppen värker så jag vill lägga mig under täcket och dö.

Köpte massor av gott te igår. Det var det enda jag köpte.

 


Svart te:

  • Hallon. Luktar gudomligt gott! Har aldrig smakat det förut.
  • Jordgubb och fläder. Det har jag druckit förut och det är underbart gott. Luktar också gott.
  • Blåbär och vanilj. En av mina favoriter.
 

Rött te:

  • Jordgubb och vanilj. Luktar underbart men jag har aldrig smakat sorten.
  • Persika och passion. Också en ny smak för mig. Luktar fräscht.
 

Grönt te:

  • Grön sommar. Tjejen i affären rekommenderade.
    Jag är inte så förtjust i grönt te. Om det inte är Kustfägring förstås. Det är ett underbart, gott grönt te. Kan rekommenderas om ni inte är proffs på att dricka grönt te.

 Men vad ska jag välja nu till frukost?

Rött te kan jag dricka på kvällen. Det innehåller inte koffein så man blir inte så förbaskat pinknödig på natten.

Grön sommar verkar spännande.

Men hallon som jag aldrig smakat förut verkar mest intressant. Det får det bli.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-11-15 10:08:32

Hallonte? Låter gott

Postat av: Aradil

Publicerad 2006-11-15 10:15:41

Åh, så mycket goda teer :)
Blir sugen - får nog ta och koka mig en kopp. Här blir det rött te med smak av vildkörsbär.

Postat av: Blackart

Publicerad 2006-11-15 11:09:04

Åh, jag var också på teshopping igår. Dock botaniserade jag bara i varuhusets tehylla när jag handlade andra dagligvaror, så det blev inget fancy. Men det blev gott ändå, och jag satt igår kväll med en massa levande ljus, en kopp te och Grey's anatomy. Ibland är livet snällt!

Postat av: Snöprinsessan

Publicerad 2006-11-15 13:34:50

Rött te... mmmmmmmmmm

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-11-15 18:48:30

Hallonte var ganska gott!

Postat av: Darkangel svarar Aradil

Publicerad 2006-11-15 18:50:17

Det fanns så många goda sorter!
Ikväll ska jag smaka en av dom röda. Åh, så mysigt!

Postat av: Darkangel svarar Blackart

Publicerad 2006-11-15 18:51:33

Jag ska se Grey's anatomy ikväll. Och smaka ett nytt te!
Hur mysigt som helst! :)

Postat av: Darkangel svarar Snöprinsessan

Publicerad 2006-11-15 18:52:46

Ikväll blir det rött te och tv-mys! :)

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-11-15 19:43:27

Ibland blir jag lite avis på tedrickare. Jag gillar också te ... men nu förtiden blir det inte så ofta. För det finns så mycket olika sorter att välja mellan. Men ofta när jag går ner på sta'n så går jag in i teboden och bara luktar. Det är en gullig liten affär som jag gärna skulle kunna tänka mig att jobba i. Men så blir det aldrig

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-11-15 22:47:15

Jag köper bara ett halvt hekto te av varje sort. Eftersom det bara är jag som dricker.
Vi har också en så gullig te-butik i stan. Den är så gammaldags. :)

Postat av: Hans

Publicerad 2006-11-30 13:26:37

Jag håller också just nu på med att testa te så lätt att jag dricker 12 koppar eller mer per dag just :-)

Med rött te menar du rooibos eller är det kinesiskt svart te (som ju i Kina kallas för rött te).

Postat av: Darkangel svarar Hans

Publicerad 2006-12-01 21:33:49

Jag menar rooibos! :)

Postat av: David

Publicerad 2007-01-03 18:33:32

Jag uppskattar mest helt rena teer utan smaktillsatser själv, det gäller bara att upptäcka den rena smaken av teet. Det handlar mycket om beredning. :)

Postat av: Darkangel svarar David

Publicerad 2007-01-05 00:58:31

Jag gillar visst söta te-sorter! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela