Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tjejsnack vecka 47

Publicerad 2006-11-20 23:35:04 i Lite av varje,

- Hur såg du ut när du var liten?

14571-922

Alltid långt hår. Ofta hästsvans med stora rosetter.

- Vad var din favorit lek/leksak?

Ett garage med leksaksbilar. Jag gillade bilar redan då.

- Vem var din/dina bästa kompis/kompisar?

Granntjejerna.

- Berätta om nåt speciellt barndomsbus eller barndomsminne du gjorde som liten!

Måste nog fundera mer på det. Jag var nog lika mesig då som jag är nu.

- Hur mycket vägde du och hur lång var du när du föddes?

Har ingen aning. Fast mamma borde ju veta. Eller…?

Hon har berättat att hon var ute och gick med mig i barnvagn och deras hund i koppel.
En granne stannade och frågade: "Hur gammal är hon?"
Mamma blev alldeles tyst och funderade länge. När hon märkte att grannen såg bestört ut förstod hon. Att grannen undrade över hur gammal jag var.
Mamma trodde att grannen frågade om hundens ålder. The story of my life.

 

Andra bloggar om:

Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-11-21 00:00:37

Om jag minns detta i morgon får du svar i min blogg.

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-11-21 00:06:17

Okej!

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-11-21 00:06:53

Fast vad är det du ska minnas?! Är jag senil eller...? *S*

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-11-21 16:37:06

Stora rosetter....det var tider det. Vem sätter stora rosetter i håret på tjejerna nu förtiden. Det fanns ett särskilt spänne som man kunde ha i mitten av rosetten så slapp dom knyta rosetten

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-11-22 17:33:29

Visst var det fint?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela