Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Väntar

Publicerad 2006-11-13 18:38:17 i Lite av varje,

Jag klamrar mig fast vid tangentbordet för att hålla mig vaken tills Mumma ska gå ut på sin kvällspromenad. Lägger jag mig ner så kommer jag att somna. Då får hundstackaren knipa ända till i morgon. Jag tror inte att hon vill det.
Vi ska väl ut och halka runt på dom isiga vägarna för sista gången idag. Klockan sju blir lagom. Eller halvåtta? Gäääsp!

Jäkla snö som måste ramla ner just nu. Jag som hade sandat så fint idag.
Först hade traktormannen vräkt ut mängder av grus på vägen upp till huset. Sen hade jag fixat resten.
Det var perfekt sandat. Ingen risk att någon halkade och slog ihjäl sig. Sen kommer den jävla snön. Så nu ser man inte var det är halt. Mumma halkade så att hon ramlade omkull när vi var ute på promenad. Jag är så rädd att hon ska få mer ont i sitt ben.
Finns det broddar till hundar?
Var är mina broddar?

  

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-11-13 21:35:59

Tror inte det finns broddar till hundar...men låt hennes klor växa :O)
Här skriker jag snart efter snö...just nu regnar det

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-11-14 04:00:47

Snön har redan smält bort!
Och det är jag glad för. Jag vill gärna ha regn.
Vi kan väl byta. Du får min snö så får jag ditt regn! :)

Postat av: Aradil

Publicerad 2006-11-14 23:57:03

Du kan gärna få byta med mig med. Är så less på regnet... :)

Postat av: Darkangel svarar Aradil

Publicerad 2006-11-15 05:07:17

Nu har det regnat här också! Yes!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela