Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Bröst och hormoner

Publicerad 2006-10-11 14:06:28 i Lite av varje,

Apropå hormoner så stod jag och tittade på mina bröst i natt. Ja, det var inte för att jag stod och beundrade mig i spegeln hela natten. Men när jag provade kläder såg jag så väl hur stora bröst jag fått. Sjukt stora och hormonstinna.

Jag vet att det är ett ideal för många men jag vantrivs.

Spelar ingen roll om jag går ner i vikt. Boobsen är fortfarande lika stora.
Jag är ingen stor entusiast för skönhetsoperationer men i natt tänkte jag på hur det skulle kännas att få operera bort lite. Få tillbaka min vanliga A-kupa igen. Kroppen skulle se mer proportionerlig ut.
Sen tänkte jag på hur ont det gör att operera sig så jag lämnade bröstminskningsprojektet och gick och lade mig.

Idag fick jag en kallelse till mammografi. Den kallelsen fick mig att komma ner på jorden igen. Jag ska inte operera mina förhoppningsvis friska bröst.

Jag ska köpa en snygg BH som lyfter och puffar upp lite.
Kommer att bli så snygg. Ja, eller...?
Nu, inför promenaden, ska jag ta på mig en sportbehå som klämmer fast brösten. Dom lever ett eget liv annars.
Hormoner, hormoner…

Kommentarer

Postat av: Felice

Publicerad 2006-10-11 14:09:49

Ja, det känns nästan som att det börjar gå åt andra hållet numera. Att man vill ha mindre tuttar (om man inte heter Jessica och varit med i BB då) i stället för stora. Lite skönt på sätt och vis =)

Postat av: Malle

Publicerad 2006-10-11 17:56:34

hehe mina lever med sitt eget liv....mestadels åt garvitationshållet.......*hihi*

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-11 21:40:52

Sportbh:ar är sköna. Ska också snart till mammografin. Bävar lite. Två gånger har jag fått återkallelse. Sista gången gick det så långt som till ultraljud. Men det är för att jag h a r opererat bort en stor del av min byst. Det gjorde jag som 19-åring. Så det som syns på mammografin är ärrbildningar. Hoppas det är så den här gången med om det är så att jag ska tillbaka.

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-10-11 22:33:06

Nej, fy inte op...Har inte gjort det själv men det låter så jäkla ont, har jag hört .. Bättre med ny bh..!!

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-10-11 23:16:03

Jag som har både push och sport efter humör!

Postat av: Mie*

Publicerad 2006-10-12 00:01:28

Tur det finns sport-bh;-)

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-10-12 02:19:34

Jag har alltid haft stora tuttar utom då när jag var smal och hade små skinnslamslor som jag fick rulla in i en superbra bh från kappahl ....

Nu är jag tillbaka där jag brukar vara med stora tuttar .... och jag bara älskar dem:-) Tänk så olika vi kan vara ... jag stog oxo häromdagen i spegeln och tittade .. och tänkte WOW vilka boobs;-)

smaken är som baken .. delad .. och tack och lov för det :-)

kram

Postat av: Darkangel svarar Felice

Publicerad 2006-10-12 03:47:19

Jag längtar helt klart efter mindre bröst.
Men jag är väl ovan. :)

Postat av: Darkangel svarar Malle

Publicerad 2006-10-12 03:48:16

Tyngdlagen är obeveklig. :)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-10-12 03:49:38

Så du har opererat bort lite?

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-10-12 03:50:11

Jag är ju livrädd för sjukhus. Gud så ont det gör att vara nyopererad.

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2006-10-12 03:50:52

Det borde jag ha också. :)

Postat av: Darkangel svarar Mie*

Publicerad 2006-10-12 03:51:19

Japp! Man klämmer fast dom. :)

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-10-12 03:51:58

Jag är inte van. Saknar mina små geléhallon. :)

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-12 20:19:47

Japp. Det var min mormor som rådde mig. Själv fick hon ha stödkorsett för att orka bära på sina. Hade jag inget gjort hade jag antagligen fått gjort detsamma

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-10-13 04:38:58

Det verkar som ett klokt råd från din mormor. Många som får jävulskt ont i ryggen av för stora bröst.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela