Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Den enda vägen

Publicerad 2006-10-07 07:53:32 i Politik,

När vi gick promenaden igår kom vi fram till en bro som vi måste gå över för att kunna fortsätta. Men bron var nymålad och Mumma och jag stod lite vilse och funderade var vi skulle ta vägen nu.

6719

Men så såg jag den lilla järnvägsbron. Och då tänkte jag på Carl Bildt. Utan att ha en aning om vad som hade hänt i politiken under dagen.

Han pratade alltid om den ”enda vägen”. På den tiden han var stadsminister och moderaterna inte kallades för de nya moderaterna utan bara var dom gamla vanliga moderaterna.

För oss var fanns det inget val så vi fick gå över järnvägsbron. Den enda vägen.


6729

Carl Bildt! Ja, jävlar! Ett bra val?

Det fanns ingen annan som passade lika bra. Hans kontaktnät är stort. Kan säkert ersätta Göran Perssons kontaktnät i runt om i världen lätt som en plätt.

Spännande blir det!

 

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-07 19:43:26

Inte för jag gillar Carl B. men jag tror han passar alldeles förträffligt för det här uppdraget. Han gjorde inte bort sig när han hade uppdraget som förhandlare.

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-10-08 01:47:02

Jag gillar inte heller Carl Bildt. :(

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-08 04:02:20

ärligt, Bildt är nog det enda positiva jag kan ta till mig av denna regering-

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-10-09 02:22:17

Det är många som gillar Calle B.
Varför?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela