Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Fritidskläder

Publicerad 2006-10-11 05:14:22 i Lite av varje,

Jag blir lite less på att gå i kläder som bara passar på hundpromenader.
Förut var jag så snobbig att jag inte ville åka till ICA och handla i fritidskläder. Jag klädde upp mig. Nu bryr jag mig aldrig.
Kan åka till stan i ”hundkläder” utan att dö av skam. Okej, stan var väl att ta i. Då brukar jag nog kanske klä upp mig lite.

Men jag kan lätt åka till Birsta köpcenter och gå i mina halvsunkiga kläder som jag brukar ha på fritiden.

Och uppriktigt sagt är det ingen som bryr sig. Alla har jeans och trista tröjor. Alla ser likadana ut. Alla har köpt kläderna i samma affärer. Och alla är bara intresserade av sin egen look. Roligare än så är det sällan i just Birsta.

Kommentarer

Postat av: caroline

Publicerad 2006-10-11 06:14:15

då jag åker på ikea, så brukar jag ha så bekväma kläder som det bara går allt för att ´vara bekväm under min shoppingrunda bland sofforna . lyllos dig som bor i sundsvall och har nära till ikea jag har skitlångt

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-10-11 10:02:30

Numera går jag i sovbyxor, men om det kommer folk så byter jag om till swettisbyxor. Men måste jag ut på ridskolan så blir jeans som hålelr på att gå sönder när som helst:-) Det är skillnad till när jag jobbade, var jag alltid uppklädd...

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-10-11 13:49:21

jag sunkar oxo omkring i velour härhemma .. oftast . eller träningsbyxor ... måste ju iaf använda kläderna till nåt ;.)
Hem till mamma och till Ica duger det gott och väl... men in till stan blir det nåt annat ... dart då är det oxo nåt annat. Oftast Jeans ickeconverse och matchtröjan. Idag blir det nog en munkjacka och en trench ovanpå. känns kallt idag.

Nu funderar jag på att lägga mig o krama gosnisse ett tag. Han som absolut inte vill bli kramad.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-11 23:31:14

citerar galenskaparna- " därför är vi alla rosa"-

Postat av: Darkangel svarar caroline

Publicerad 2006-10-12 04:10:54

På Ikea är det bekväma kläder som gäller. Och bekväma skor. Så man orkar gå runt överallt.

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2006-10-12 04:12:11

Det blir annorlunda när man är hemma.

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-10-12 04:12:38

Jag sunkar också omkring. Ganska skönt. :)

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-10-12 04:13:08

:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela