Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

In i dimman

Publicerad 2006-10-23 05:33:51 i Dagens,

Jag åt risgrynsgröt till frukost igår. Ikea julskyltar sedan länge. Jag lyssnar på julsånger.

Är det ett tecken? Borde jag köpa en ny ljusslinga på Ikea och smälla upp i ett fönster?

I morgon kanske?

Jag kan ”gömma” ljusslingan i det fönster som bara grannen ser. För han klagar inte på julpynt hos andra.

Det är ju så jävla mörkt ute. Det är mörkt inne. Regnet gör att det aldrig blir riktigt ljust ens mitt på dagen. Det känns som att ha skitiga glasögon på sig. Det är suddigt.

Jag behöver ljus. På dagarna.

Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-10-23 16:55:58

Bry dig inte vad grannar och annat löst folk tycker om ljusslingan i fönstret. Jag har ljusslinga i fönstret åter om och ingen klagar, det enda jag får höra är att det är vackert.

Och det är vackert!

Postat av: Nilla

Publicerad 2006-10-23 21:15:32

Tänk att ljus gör så att man mår bättre. Länge leve solen och de ljusa timmarna på dagen. Håller med om att man blir trött av detta mörka...

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-10-23 21:55:39

Pepsi max är gott och jag är oxo en stor behövare av sol. Längtar till snön kommer och sen höga klara dagar med sool på himlen....
Funderar allvarligt på att hämta adventsstaken redan..

Tjing

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-24 04:20:50

Jag brukar smyga upp en i början av november-- för det är NU de behövs! Till jul strålar det överallt ändå.

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-10-24 07:05:03

Nina på Johangården: Har du? Vad bra! Då är det dags att jag sätter upp någon ljusslinga!

Nilla: Jag är ute hela dagen. För att ta tillvara på dom ljusa timmarna. Inte för att det var särskilt ljust idag men... :)

MyyZz: Pepsi max är mumma! :)
Längtar du efter snön? Hjälp!

SoP: Ja, visst behövs det nu! Nu måste jag åka till Ikea.

Postat av: Magda

Publicerad 2006-10-24 15:36:00

Jamen sjävlklart ska du ha ljusslingor! Fasiken, julen är snart här och det är lika bra att börja nu!

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-10-26 03:38:10

Jag tog dig på allvar! :)

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-10-26 12:12:48

Klart jag längtar efter snön .. det blir ljust och så är det inte blött och regnigt och hemskt ... jag tror ljusslinga är bättre än adventsstaken, den lyser finare tror jag:.-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela