Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jag gillar tv

Publicerad 2006-10-13 00:20:41 i TV och DVD,

Okej, lite mer om tv.

Jag har beklagat mig för en av mina vänner om att jag inte fått Robert-fucking-gratis-boxen att fungera.

Ja, jag tittar så sällan på tv, svarade hon.

Svaret kom i den där lite mästrande tonen som visar att hon har ett sååå busy liv och inte har tid att titta på tråk-tv utan gör mycket viktigare eller roligare saker på sin fritid. Räddar världsfreden, utrotar svält och hittar botemedel mot AIDS. Typ.

Jag börjar genast ursäkta mig själv. Jag blir lite rädd för människor som spänner ögonen i mig och använder en mästrande ton. Det känns som om jag gick på lågstadiet och blir utskälld av skolfröken.

Ja, jag har ju så mycket fritid och jag kan inte sova på nätterna och jag orkar inte alltid läsa böcker för jag är för trött men jag borde verkligen göra något annat än att titta på… Bla, bla bla… Babblar jag lätt stressat.

Nu har min vän köpt två nya platta, stora tv-apparater.

Men vad fan gör hon med tv-apparaterna? Om hon inte tittar.

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-13 03:55:04

Åh-- vad jag avskyr såna personer-- som säger det i så snobbig ton- samma med datorn- har de väl inte tid o sitta vid-- med sina superviktiga liv-*morr*

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-10-13 04:23:34

Förstår inte varför det är så fiiint att inte titta på tv. Okej om man inte är intresserad. Vi har olika intressen.
Men snobberi kräks jag över.

Postat av: Magda

Publicerad 2006-10-13 13:13:21

Det är synd om människorna. Jag tror att det som sägs på just det där viset döljer något. Kanske personen hemskt gärna vill koppla av framför teven på kvällen men drivs av städnoja, stryknoja, springa-på-kulturella-grejjer-noja, läsa-det-som-är-inne-noja. Min erfarenet är också att det som sägs just så där inte är sant. Det kan vara personer som visst kollar på teve, ser på Glarmour sedan 11 år tillbaka och alla repriserna av M*a*s*h.

Sedan något år tillbaka kollar jag alltid på teve mellan 20 och 21. Jag gillar de program som går då. Från början fick jag hagel av vännerna som ringde under den där kvällstimmen. Men jag konturerade mig själv och tog inte emot gliringar eller ironi. Nu kollar nästan alla mina vänner på samma teveprogram och ingen andas något om tevetittande alls. Tänk om folk bara lät varandra vara som vi faktiskt är... Jag är mäktigt trött på folk som har åsikter om andra. Som tycker högt.

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-10-14 04:02:11

Så fort jag ringer hör jag ju tvn i bakgrunden. Tror också att du har rätt.

Postat av: Excessa

Publicerad 2006-10-14 13:21:46

*asg* ja, vad ska hon med 2 platta TV-apparater till om hon aldrig tittar på TV..
Avskyr också människor som tror de är viktigare än andra.. hmpf.. ingen är så viktig att den inte behöver gå på toa ett par gånger om dan!

Tittar på TV precis när jag vill jag.. till o med mitt på dagen om jag är ledig! :-)

Postat av: Darkangel svarar Excessa

Publicerad 2006-10-15 04:42:06

Det är skönt att titta på tv. Precis när man vill!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela