Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jämmer och elände avsnitt 2

Publicerad 2006-10-10 15:55:01 i Hälsa och ohälsa,

Alla som har kronisk värk vet hur underbart det är när man är smärtfri en dag. Det känns som man svävar på moln. Det känns ofattbart att man brukar ha så ont i vanliga fall. Man njuter av att må bra. Det är ju så här livet ska kännas.

När värken kommer tillbaka med full kraft så känns det så fullständigt knäckande. Det är nästan bättre att ha ont varje dag. Så man inte glömmer.

Igår glömde jag och gick en alldeles för lång promenad. Jag var helt utslagen på söndag och tog i för hårt på måndag. Det är så dumt men jag vill ju passa på att njuta. Hade lite svårt att ta mig hem. Men det gick ju tillslut.

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-10 18:40:48

Åh-- i söndags kväll, när min värk släppte ett tag o jag började laga middag vid midnatt, sa jag till sambon att värken är till för att man ska Uppskatta den tid man Inte har ont- jag får nästan en kick, blir Hög på att inte vara spyfärdig-- rätt vidrigt egentligen-- man jag är aldrig helt smärtfri o gnälla Får man när man inte mår bra!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela