Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Min Mumma

Publicerad 2006-10-30 04:27:21 i Hunden Mumma,

Min sötaste lilla Mumma är lite halt igen. Hon lekte med en hundkompis förra veckan. Dom sprang rätt mycket från början och hennes kompis sprang på henne några gånger. Mumma blev lite irriterad. Hon är äldre än kompisen och med ålderns rätt fräser hon ifrån. Men hennes kompis är bara två år och han testar igen. Och igen. Jag fick rädda Mumma från stora men snälla kompisen.

Efter den leken har hon haft ont i ett bakben. Hon är stel i benet. När hon ligger och sen kliver upp haltar hon så förbannat.

Men hon är pigg! Jag försöker att hålla henne lite lugn på promenaderna nu några dagar.

Mumma badar fortfarande i havet. Jag förklarar tålmodigt att hon gärna får dricka vatten men inte bada. Mumma fattar förstås inte ett skit av vad jag säger utan hon kliver glatt ut i vattnet och njuter av att svalka sig. Jag står på land och fryser och oroar mig.

6560
Den här bilden är från september.

Nu sover hon bredvid mig. Precis bakom stolen på det kalla golvet. Jag känner hur kallt det är men hunden trivs.

Behöver jag berätta att hon har en fin hundsäng i arbetsrummet?

Att hon naturligtvis har mattor att ligga på?

Att hon har en annan hundsäng i sovrummet?

Att hon gärna får sova i min säng? Nej, det förstår ni nog.

Men min lapphund föredrar ett sova på ett kallt golv.

3061
Så här vill jag att Mumma ska sova! På min varma kofta.

Kommentarer

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-10-30 09:18:57

Du får köpa badrock till henne, att ta på när hon tagit dopp i havet....

Postat av: annalena

Publicerad 2006-10-30 17:15:36

Vilken härlig nalle och värma sig jämte. Jag har min lilla Sara *katt* hon brukar ligga antingen på min kudde eller under täcket, tätt tryckt hos mig.
Va skulle man göra utan dom små liven.
Ha det så bra, Annalena

Postat av: annalena

Publicerad 2006-10-30 17:15:44

Vilken härlig nalle och värma sig jämte. Jag har min lilla Sara *katt* hon brukar ligga antingen på min kudde eller under täcket, tätt tryckt hos mig.
Va skulle man göra utan dom små liven.
Ha det så bra, Annalena

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-10-30 17:58:32

Gullunge ... hoppas hon blir bra igen ...

Ja, givetvis tvivlar alla starkt på att hon har en hundbädd eller nåt .. staaaaaackars Mumma som måste ligga på golvet;-) *flinar lite*

Ser skönt ut med ett bad .... nu i sena oktober ... *hackartänder* Men gillar hon det så är det ju grejt:-)

Tjingeling

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-30 21:17:05

Stackars Mumma som har fått lite ont igen. Det går nog över den här gången med får vi hoppas.

Inatt har jag sovit med en hund i maggropen, en i knävecken, en efter ryggen och till råge på allt så hade jag ena katten uppe vid huvudet. Om jag sover skönt....jadå..kan inte ha det bättre :O)

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2006-10-31 05:11:29

Ja, det skulle hon ha!
Så söt hon skulle bli! Tror att hon skulle tycka att det var skönt. :)

Postat av: Darkangel svarar annalena

Publicerad 2006-10-31 05:13:10

Hon är härlig! Mumma får mig att må bra.

Katter är ju så goa att sova med. Dom gillar ju värmen. Det gör inte Mumma.

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-10-31 05:14:49

Det är synd om hunden, brukar jag ofta säga.
Hon har det nog bra eller...?

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-10-31 05:15:55

Gud så mysigt det låter!
Jag är så sugen på att ha en katt. Men...

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-10-31 12:59:40

Jag är övertygad om att hon har det bäst, du ger henne så otroligt mycket kärlek:-) *ler*

Postat av: SoP

Publicerad 2006-11-01 01:09:10

En Lapphund är ju en Lapphund- skapad för snö, is o hårdhet- Som jag har många ggr förr drömt om en Husky- men den stackars hunden skulle ju försmäkta i en lägenhet. Min mormor hade en blandning med Samojed i- hon sov på deras garagetak när hon tyckte det var för varmt inne. ( utanför Dorotea).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela