Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mumma tveksam i regn

Publicerad 2006-10-05 05:16:32 i Hunden Mumma,

6700

 

Jag gillar att gå i regn.
Det är skönt på något konstigt vis.
Bara hundägare som går i hällregn så jag kan låta Mumma springa fritt.

Men Mumma är lite tveksam.
På slutet av promenaden hängde svansen. Det var som om svansen blivit för tung av allt vatten i pälsen.

Hon försökte bada i en bäck och där var det för mycket vatten att hon höll på att försvinna under vattnet. Då blev hon lite sur och klev up.

Men jag har en superabsorberande handduk med mig och torkade av henne det värsta och då piggnade hon till igen. En stund.

Det blev en kortare promenad än vanligt och ärligt talat tyckte jag att det var ganska skönt att få komma hem.


Kommentarer

Postat av: Catti

Publicerad 2006-10-05 07:18:31

Vilken söööt! Igår var jag ute med min kisse i regnet i 1 och ½ timme. Hon var ganska blöt när vi kom hem hihi. Men hon älskar också vatten och regn så :)

Postat av: Li

Publicerad 2006-10-05 15:28:43

Du är så snäll mot Mumma. Jag vill också ha nån som torkar av mig när jag varit ute i regnet!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-05 20:57:49

Vattensvans finns det något som heter. Men det var ju inte det Mumma hade. Fast du fick mig att tänka på det för våran förra hund fick det ett par gånger.

Postat av: Darkangel svarar Catti

Publicerad 2006-10-06 04:13:17

Gillar hon regn? Vilken kul katt!

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-10-06 04:14:30

Jag är snäll med Mumma! Men tro inte att hon torkar mig efter promenaderna. Jag får frysa.

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-10-06 04:15:09

Vattensvans har jag hört talas om. Men vad sjutton är det?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela