Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Secondhand går fetbort

Publicerad 2006-10-11 05:10:21 i Lite av varje,

En sak som är lite trist när det gäller kläder är att jag inte klarar att köpa secondhand. Jag har fobi för gamla kläder. Tycker att det är halväckligt med kläder, skor och väskor som andra använt.
Kläder går ju att kemtvätta men hur gör man med skor. Jag vill inte ha skor som andra använt och svettats i. Klarar inte det. Min bakterienoja kommer fram direkt.

Åh, det luktar så illa i secondhandbutiker. Jag mår illa bara av att komma in där. Vänder och går ut fortare än kvickt.

Annars är ju secondhand ett perfekt sätt att hitta kläder som har något bättre kvalitet.
Kläder som är mer personliga än H&M m.fl.
Jag ser ju hur modebloggarna hittar fantastiskt fina kläder ibland.
Undrar om terapi hjälper?

Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2006-10-11 10:15:48

Jag känner likadant. Gjorde ett försök en gång och köpte ett par byxor men dom har jag bara använt en gång. Kände mig obekväm fast jag hade tvättat dom noga.

Postat av: Sandra

Publicerad 2006-10-11 14:08:52

Håller med! Jag skulle aldrig köpa secondhand, äckligt ju!

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-10-11 19:13:45

Jag gillar i princip second hand o köper ibland kläder (aldrig skor). Det kan vara gå-hemma-och-strosa-skjortor av jeanstyg eller så. Men jag kan ibland bli nojig och undra om någon legat o dött i dem!!! Det kan kännas äckligt!

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-11 23:28:48

jag har svårt för den lukten också- jag Har köpt kläder o väskor, men sen har jag inte klarat att använda dem- däremot går det bra att "ärva" av kompisar o syster.

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-10-12 04:15:59

Li: Jag tycker det är äckligt. Kan inte hjälpa det.

Sandra: Visst är det!

inga: okej. Nu känns det värre. :) Nån kan ju ha dött i kläderna.

SoP: Tur att jag inte är ensam. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela