Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Storm, regn och Mumma

Publicerad 2006-10-27 05:25:28 i Dagens,

Jag har sovit en stund men nu jagar ryggvärken upp mig ur sängen. Regn och blåst ute. Men ingen snö. Det är nästan 9 grader varmt ute så jag hoppas att vi klarar oss från snö nu också.

När jag satt och svarade på era kommentarer förut och sedan tittade in i era bloggar så stannade modemet. Jag tog det som en varning om att stormen knäckt några träd och att vi var utan bredband och telefon. Så jag gick och lade mig och lyssnade på min ljudbok.

Men inte då! Ännu fungerar allt bra.

Mitt emergency kit är redan förberett sen sist det blåste. Batterier till ficklampor, MP3-spelare och mobiltelefon är laddade.

Vi har vedspis i köket så ingen kommer att svälta. Ingen kommer att frysa.

Vinterdäcken är pumpade och grannen har lovat byta däck om snön kommer lite akut.

Annars får Mumma gå på toa inne. Jag ställer in en ”hundlåda” så får jag se vad som händer.
Jag kan gissa att det som händer är att jag får en ilsken lapphund som på sitt eget lilla vis förklarar hur viktigt det är med promenader ute.
Och som den snälla matte jag är så faller jag naturligtvis omedelbart till föga. Jag springer ut med ilsken lapphund. Hon har bra pli på mig!

Kommentarer

Postat av: guss

Publicerad 2006-10-27 05:32:33

Ja det kan lätt bli så att hunden bestämmer, stora likheter med barn.

Postat av: Erika

Publicerad 2006-10-27 06:20:08

Godmorgon, stormen besökte oss inatt. Det slog i husets väggar och fönster. Men när jag vaknade imorse, så var det så stilla, skönt. Hoppas det inte blir tokstorm hos er, men det låter som du har rustat rejält! Hoppas att du och mumma får en underbar dag! Kram

Postat av: caroline

Publicerad 2006-10-27 07:04:21

kanske den kan eller det beror nog lite på hur den är om du kan visa den att här får du gå och den lyder det så går det nog . det är bra med att ha katt att man slipper gå ut och gå eller ibland skulle det ju vara skönt att få en promenad också men just sånna här dagar är det skönt

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-10-27 09:26:08

Det börjar bli spännande! Har du snöskor, linor som du kan fästa i huset och gå ut med hunden så...sen vira dig tillbaka till huset?

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-27 20:17:02

Mumma vet hur matte skall tas.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-27 22:56:29

*skrattar* Ilskna lappar e inte te o jäklas med--;-)

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-10-28 04:32:34

guss: Ja, det är nog stora likheter ibland! :)

Erika: Det stormar nu! Igen! Gillar inte det.
Får hoppas att lördagen blir en ljuvlig dag!
Kram tillbaka!

caroline: Idag hade en katt varit bra att ha. Men vi trotsade stormen.

Anne-Maj: Vilken bra idé! Ska testa det imorgon om det fortfarande blåser. :)

Gunnel: Jajamen!

SoP: Ilskna lappar är farliga! :)

Postat av: Erika

Publicerad 2006-10-28 10:47:55

Oh ja blir att fira av min sista arbetslösa helg på ett bra tag tror jag hahaha :) tack för gratulationen! Kram

Postat av: Mie*, Absolut Guldkant

Publicerad 2006-10-28 20:29:35

Inte kan väl Mumma bli ilsken;-) Det är som med goa barn, ibland funkar de som Dr Jekyll o Mr Hyde... Hoppas du klarade dig från stormen! Kram!

Postat av: Erika

Publicerad 2006-10-28 22:33:56

Naaa, vi har en så låg säng så Dizzy kommer inte under sängen, men hon gillar fotdelen eller mitt emellan oss på rygg, haha! Men mattan duger bra när hon inte får komma upp. Sedan har hon ju en egen klippan soffa, där hon snuttar på sina nallar hehe :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela