Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tipsen fungerade

Publicerad 2006-10-18 11:40:18 i Böcker,

Underbara Ediets löste mina problem med en tjurig CD-spelare lätt som en plätt. Tusen tack! Tack för bra tips från lika underbara Sandra om CD-spelare till bra pris från en affär på hemmaplan.

Bloggar är bra till mycket!

Det gick hur bra som helst att få ljudboken nerladdad i MP3-format.
Nu lyckades jag somna till Leif Andrées röst utan att fastna i sladdarna från en halvtrasig CD-spelare.

Inga problem med att hitta tillbaka till rätt sida igen heller. Perfekt!


Jag är fortfarande lite ovan vid att lyssna på böcker. Antar att det kan bero lite på vem som läser texten.Ensam i mörkret
Eller spelar det ingen roll?

Ni som lyssnar på ofta ljudböcker kanske har någon favoritskådespelare som ni vill lyssna på.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-10-18 11:44:42

Det var ju bra

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-10-18 11:48:50

Ja det var mycket bra! :)

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-10-18 12:03:57

Jag står så gärna till tjänst med tips som kan få din dag att bli lättare :)

Postat av: Darkangel svarar Ediets

Publicerad 2006-10-18 12:12:08

Du är en pärla!

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-10-18 13:08:29

Och så fick jag ett lästips! Tack, måste kolla. Vad kan jag återgälla med? Unni Lindell, Denise Mina, Nicci French, Andy McNab, Lee Child, Dennis Lehane? Och så har du såklart läst rubb & stubb... *s*

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-10-18 13:35:56

Tack för tipsen! Det är flera av författarna du nämner som jag inte läst.
Har varit lite svårt att hitta böcker nu. Jag har letat och letat.
För precis som du gör läser jag så fort när jag hittar en riktigt bra bok så den tar slut i ett nafs.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-18 16:55:28

Jag vill att böckerna läses helt vanligt- men inte För sömnigt heller.Att lyssna på James Herriots All creatures great and small är en njutning-( I vår Herres hage) förutsatt att man gillar engelska förstås. JAg köpte fyra Harry Potter på kassett/cd-jag blir GALEN på Krister Henriksson- han kör en hel enmansföreställning med olika röster som är tillgjorda o gapiga o ljudet går upp o ner värre än en film på hemmabio--*blää* Totalt skräckexempel på ljudbok. Enligt min mening. En hyperspeedad fyraåring kanske gillar det-? Thorsten Wahlund läste bra när jag lyssnade på gamla "Beck"-romaner förr.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-18 16:57:45

Föressten- gillar du engelska o deckare så tyckte jag jättebra om de ljudböcker av Ruth Rendell som jag lånade på bibblan förr-det är så länge sen så de fanns i "hörselskadadehyllan".

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-10-19 02:58:52

Jag blir lite irriterad över att Leif Andrée skriker för mycket ibland. Blir lite av enmansföreställning här också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela