Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tvinga sig att sova fungerar inte

Publicerad 2006-10-26 03:08:24 i Min hälsa,

Jag har kämpat med att ändra mina sovtider dom senaste veckorna. Försöker somna före tre på natten. Att sova från 3 till 10 är ett perfekt  första steg. Och det går så in i helvete åt skogen. Jag somnar senare och senare. Rekordet var klockan 9 på tisdag.

Jag måste förstås ha tålamod. Det tar månader innan jag kan ställa om sömnrytmen.

Men i natt måste jag få blogga lite. Annars vet jag en som går bananas. Jag läser mina favoritbloggar varje dag men hinner aldrig kommentera. Det känns så futtigt.

Så nu sitter jag här igen.


Men jag kan verkligen rekommendera boken jag  har som min husbibel nu. Den är så avspänd. Inga pekpinnar. Och föredömligt tunn!

sömn

Boken heter Jag kan inte sova och är skriven av Karin Henriksson.

Kommentarer

Postat av: Wysteriia

Publicerad 2006-10-26 03:51:28

Du är inte ensam om att inte kunna sova ;)

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-26 03:53:42

Hej i natten- samma för mig- försöker komma upp tidigare, o somna tidigare, det går åt fanders-- somnar framåt sju nu. Och igår sov jag halva dan o mer därtill så idag är helkonstig. Och nu har jag träff med Spike- fridens!

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-10-26 04:11:52

Wysteriia: Ajaj! Du är vaken nu också. Mitt i natten.

SoP: Hej själv! Inte kul att sova bort halva dagen. :(
Oh, Spike! :)

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-10-26 12:16:39

Undrar varför det är lättare att sova på förmiddagen än på natten. Det är mystiskt.

Jag sover gott på mina piller jag .. fungerar ... men å andra sidan hur länge ska jag hålla på med det .. hmmm ...

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-10-27 02:40:04

Skönt att du sover av pillren.
Du får prova att vara utan någon natt i veckan. Om du vill testa.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-27 02:48:55

Har bett Sambon säga till mig en halvtimma tidigare på dagarna nu-- kanske var en timma direkt för mycket-? Så kanske i maj eller nåt är jag uppe runt 10.30?

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-10-28 04:39:31

Då går det åt rätt håll ändå för dig. Bra!
Jag sover längre och längre varje dag. Vete fan om jag ens vill kliva upp tidigt.

Postat av: Inga M

Publicerad 2006-10-28 06:23:52

Jag undrar om inte bloggare är nattmänniskor? Numera med ålderns rätt vaknar jag tidigt på morgnarna. Då är det tråkigt att ligga där o bara vänta på att få gå opp. Bloggen är ett bra alternativ då.

Knepigt att sovvanor verkar ändra sig med åldern, när jag var ung var jag en riktig sjusovare på morgonen och kunde vara upp sent på kvällar. Nu är det precis tvärtom.

Postat av: Darkangel svarar Inga M

Publicerad 2006-10-29 02:39:40

Vi är nog många som sitter uppe på nätterna och bloggar.
Det är rätt kul att se vilka vanor bloggare har. Vilken tid på dygnet dom skriver.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela