Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Update

Publicerad 2006-10-20 22:01:00 i Dagens,

Tänkte vissa några bilder över kvällens aktiviteter. Men kameran behagar inte samarbeta. Antingen blir bilderna suddiga eller ekivoka. Det sista kanske inte är kamerans fel.

Jag laddar. Allt som kan laddas. MP3-spelare, telefon, kamera, ficklampor…

Det blåser så satans mycket att jag är rädd för den stora kollapsen av elnätet.

Det regnar på mina trasiga fönster. Inte bra.

Den trevlige mannen som ska få äran att sälja fönster åt oss kom på besök med tumstock och prislistor.

-         Sextusentvåhundra kostar det här fönstret. Femtusentrehundra kostar det andra fönstret.
Sen tillkommer ju snickarens arbete, sa han. Måtten på fönstren stämmer inte med katalogen så vi måste ju fylla igen lite.

-         Fylla igen lite? Undrade jag. Och svor över att man inte lärde ut såna kunskaper på träslöjden i skolan. Byta fönster borde jag ha lärt mig. Istället för att tillverka smörknivar. Bah!

 

Sen berättar han att det är sex veckors leveranstid på de fönster vi ska köpa.

Men jag ser det positiva i hela saken. Jag slipper åtminstone putsa fönstren.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-21 10:22:56

Jösses är det så dyrt med fönster. Sen verkar det som du måste byta eftersom det är trasigt. Tur du kan se det från den positiva sidan.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-10-24 07:21:56

Bedrövligt dyrt!
Men fönstret är så trasigt att det finns ingen annan utväg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela