Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vintertid

Publicerad 2006-10-29 02:09:03 i Dagens,

En extra timme som jag borde göra något av. Men jag ska nog sova. Några av mina bästa sovstunder har varit just på hösten när vintertiden kommit tillbaka.

Bästa extratimmen jag kommer ihåg var nog i Umeå när jag läste matematik på Universitetet. Jag var helt slut av trötthet då.
Efter lördagens föreläsningar åkte jag till stan och tittade på böcker. Jag skulle bara titta.
Allt annat än facklitteratur var strängt förbjudet.
Men så hittade jag Machiavellis, Fursten. Var tvungen att köpa boken eftersom min psykopatchef gillade boken.

Sen hittade jag deckare. En deckare, två deckare… Ja, hela affären verkade fylld av kriminalromaner som ropade: köp mig, köp mig! Och då bestämde jag mig. Jag köpte en hel kasse med böcker som inte hade något med studier eller arbete att göra. Det var mord, blod och spänning för hela slanten.
Sen låg jag på hotellrummet och läste halva natten. Vilken lycka!

Att sen få ställa tillbaka klockan en timme och njuta av den extra timmens sömn var så underbart att jag bestämde mig för att sova några timmar till. Och sen läsa lite till. Kanske strunta i föreläsningen. Ja, vad fan, jag struntade i föreläsningen. Och sen gick allt utför.

Men jag sov så underbart gott den där extra timmen.

Jag har inga som helst problem med hur man ska ställa klockan. Jag tänker alltid på att jag får sova en extra timme. ZZZzzzzz

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-10-29 16:56:30

Föreläsningar? Har jag missat något??

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-29 19:19:48

Men hur gör du på våren då...när du blir snuvad på en timme??

Postat av: Darkangel svarar okänd

Publicerad 2006-10-30 03:01:56

Vem är du?

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-10-30 03:02:31

Då tänker jag på att jag missar en hel sovtimme! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela