Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Aktiv

Publicerad 2006-09-20 03:15:20 i Lite av varje,

Nu har jag:

  • Sett alla tv-program.
  • Börjat läsa en av böckerna.
  • Vikt och sorterat tvätt.
  • Betalat en räkning.
  • Gullat (stört) Mumma med att klappa på henne. Hon vill sova.
  • Sparat foton på CD. Borde skaffa en extra hårddisk?! CD verkar extremt osäkert.
  • Gjort avslappningsövningar.
  • Laddat batteriet till kameran.
  • Skrivit en kom-i-håg-lista.
  • Planerat morgondagens skittrista förmiddag.
 

Nu ska jag:

  • Måla om köket.
  • Kakla om badrummet.
  • Putsa fönster. Det är lite mörkt men det ska gå.
    Vad ska jag hitta på mer?
  Ah, fan vad jag är less.

Kommentarer

Postat av: Random

Publicerad 2006-09-20 12:44:58

En hårddisk kan ju braka ihop om det vill sig illa. Cd-r skivor håller ganska länge om man är snäll med dem. Eller beräknas hålla länge. Hittills är det ingen som vet säkert eftersom det är ett ganska nytt media. Vissa har haft otur men då har det antagligen berott på dålig kvalité på skivan.
En cd-rw har en beräknad livslängd på ca 25 år. För cd-r anges allt från 75-200 år.
Vill man vara säker på att de håller så länge som möjligt så ska man märka upp dem med rätt sorts pennor och förvara de i sina fodral på en torr, sval och mörk plats (typ Rosenbad).

Hur gick det med kaklandet?

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-09-20 21:36:50

Fasiken vad flitig du är då :O)

En extern hårddisk är jättebra. Vi har ju en sen juni-månad och det känns lite tryggt

Postat av: Magda

Publicerad 2006-09-21 09:58:08

Man kan alltid börja om på sin lista. Och när man är klar med börja om'et kan man städa köksskåpen, vädra sängkläder och brodera en julgransmatta. Det finns mycket skoj man kan göra :) Jag har för tillfället tappat närminnet så jag lägger in viktiga att-göra-uppgifter i mobilen som plingar till med jämna mellanrum. Och vips har jag glömt igen.

Just nu är Magda i en formsvacka. Det är både vansinnigt trist och nödvändigt att vara sjukskriven. För första gången har jag ingen aning om vart allt ska leda.

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-09-22 04:26:27

Tjoho Random!
Du vet hur man gör en fattig kvinna lycklig. Då är det inte så dumt med CD. 75-200 år känns helt okej för min del. :)
Måste köpa rätt sorts pennor bara. Vad gör vanliga pennor för elände med en CD?

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-09-22 04:28:23

Kaklandet går inte så bra. Men om jag målar om hela huset utvändigt först så får jag fullt upp. Bläääh!

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-09-22 04:28:59

Läs vad Random skrivit. :)
Jag fortsätter med mina CD.

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-09-22 04:30:56

Jaa, man kan börja om igen! Vilken tur du kom ihåg det. :)
Formsvackor är inte kul. Men det vänder säkert efter ett tag.
Eller också gör det inte det. Och då är livet ett helvete. Men man kämpar på ändå.

Postat av: Random

Publicerad 2006-09-22 19:25:29

Kakla fasaden istället?

Hårddiskar är också bra, men för att lagra backup på bilder och sånt hade jag nog valt cd. Eller dvd.
Se bara till att köpa skivor av goda kvalité. Jag gillar Verbatim, men de flesta duger bra.
Pennor med "ballpoint" och/eller lösningsmedel i är ajabaja! Skrapar man ovansidan med en för vass spets så sabbar det cd-skivan. Lösningsmedel bryter ner materialen i skivan.
Vill du vara säker så köp sådana pennor som är gjorda för ändamålet. Cd-markers brukar finnas i set med flera olika färger ganska billigt.

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-09-30 00:55:27

Jag ska köpa pennor! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela