Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Doftchock på ica

Publicerad 2006-09-15 03:16:06 i Dagens,

När jag är riktigt svettig och ofräsch träffar jag alltid någon före detta arbetskamrat när jag kommer till ica. Igår träffade jag en otroligt uppklädd dam som kom alldeles för nära. Jag tog ett steg bakåt för att hon inte skulle märka hur svettig jag var. Men hon följde efter ända tills jag stod med ryggen mot en hylla med kattmat. Om jag hade stått vid kyldisken hade det varit fint men nu var det vidrigt.

Och hon ville veta allt om hur jag hade det. Hon tyckte att det var så kul att träffa mig. Ha! Det tyckte inte jag.

Men sen kom jag på att jag ätit vitlöksdressing till lunchen. Så jag tog istället ett steg framåt och andades på damen. Stackars människa!

Just då kom hon på att hon skulle hem till katten. Katten? Hon har väl ingen katt.

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-09-15 03:30:05

*skrattar* varför har jag aldrig tänkt på det ? ärligt så avskyr jag att träffa på folk vid handling- ett hej är okej, men småprat över korv o äpplen- nej tack! eller kanske ska man utbrista- ja du det är jobbigt nu, hela familjen har spysjuka så jag är bara ute en snabbis efter blåbärssoppa--

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-09-15 03:34:44

Spysjuka måste ju vara effektivt. Det ska jag testa nästa gång det händer. Haha!

Postat av: Li

Publicerad 2006-09-15 17:36:43

Jag tycker att folk alltid tittar i ens kundkorg också. Jag är väl lite nojig. Tänk om man har köpt toapapper och bindor ;)

Postat av: Magda

Publicerad 2006-09-15 18:00:28

Det där fenomenet är lika framträdande som när jag får sällsynt besök och lägenheten är helt bombad...

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-09-16 02:34:30

En föredetta arbetskompis stod efter mig i kassakön. Hon kollade noggrant varenda vara som jag lade upp på bandet. Jag kunde ha klippt till kärringen.

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-09-16 02:35:25

Det var lättare när jag bodde i lägenhet. Då struntade jag i att öppna dörren. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela